Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejdražší parkování je v Hradci Králové

15 minut za tisícovku. Nevěříte? Po přečtení byste měli. Když ani tehdy ne, zkuste si to vyzkoušet. Byla půlka prosince, mínus sedm, na zemi sněhový poprašek, krátce po sedmé hodině ranní ještě tma a v úmyslu mám zaparkovat

poblíž Fakultní nemocnice.

Hledám, slídím, ale všude obsazeno. Tam, kde to dřív aspoň „na pražáka“ šlo, jsou teď závory. I tam jsem se chtěl vetřít, ale chtělo to po mně nějakou kartičku, tak jsem z dobrého úmyslu couval. Po objetí půlky nemocnice zaparkuju poblíž soutoku Labe s Orlicí tak, abych při vyjetí nepřekážel ostatním autům, takže mimo asfalt na stejně ztvrdlou zem. Při odchodu si ještě říkám, že ty čtyři auta za mnou si o nějaký ten šrám docela koledují, protože kdyby někdo z prostředku vyjížděl... Tma, spěch, nezkušenost, málo místa, nedostatečně odmrazená okna...

Co jediné mě snad trápilo, byl mírný sráz k řece, ale automatická ruční brda mě nikdy nezklamala. Přeskočím krátkou vyřizovačku v nemocnici, za patnáct, dvacet minut jsem hotový. Blížím se k autu, ale co to? Vidím jakési blikání a zhrozím se. No to snad ne, auto mám v Labi! A policie je u toho tak rychle? Hrůza! Uvnitř jsem měl všechno. Tep se mi zrychluje, skoro běžím. Jsem už docela blízko, ale co to? Auto vidím! Oddechl jsem si, ale přesto se kolem něco děje. Pořád to tam bliká, jen matně rozeznávám dvě mihotající se postavy. Učiněný kolotoč Humberto! Jen houšť, ať si každý z mostu myslí, že tam dole se stala minimálně vražda. A ono skoro jo, jenomže na mém autě – má totiž botičku.

„Doufám, že tu nejste kvůli tamtomu autu?“ ptám se zbytečně. A že jestli myslím to moje parkování vážně. Na zbytečné otázky to bylo 1:1. Doplňuju, že parkuju tak, abych nebránil autům ze středu parkoviště ve výjezdu, na rozdíl od těch za mnou, které zasahují polovinou do cesty.

„Ale vy stojíte na trávě, pane!“

„ To ano, jinak by to nešlo,“ orgáne.

„Ale na trávě se ale nestojí, víte co to stojí? Kolik miliónů korun do úpravy zeleně město každoročně dává? A pak si přijedete vy a zaparkujete na trávě, když všude kolem je parkoviště,“ dává mi zanícenou přednáškou za vyučenou a já si něco pomyslím o místech plně obsazených a o rozhazovačném městu. Tak město dává milióny! Cha! Že o tom nevím, že město maká, že má ručičky a nožičky.

Ale to jsem přešel, argumentuju jenom tím, že je to jenom tráva, na kost zmrzlá tráva, a jestli jí to tak vadí, proč nedají botičky i těm za mnou. A odpověď? Nepřekvapivá. Ti prý parkují aspoň polovinou na asfaltu a možná je tam krajnice i rozšířená.

Tak to mě nadzvedlo, to jsem se tam zrovna šel podívat. A to víte, že ne! Botama ryju do zeminy a špičky bot mám samou hlínu. Tak se na ten váš parkovací asfalt pojďte podívat, nechávám se slyšet, ale pánové mě mají na háku. Mají totiž kvůli mně hrozně práce s nějakým vypisováním. Jak vozidlo pražské SPZ… jo tak tady bude háček!...

Vyslechnu si jen, abych se uklidnil a jestli vím, že můžu dostat pokutu až deset tisíc. To mi vyrazilo dech, který mi ten hodný pan policajt upravil sdělením, že dostanu jenom tisícovku a jestli s tím souhlasím. Asi jsem hned měl, ale vyrukoval jsem s tím, že jenom v případě, když pokutu dostanou i ti za mnou. O tom prý se mnou diskutovat nebude a čekal na odpověď. Aha, je mi to jasné, pražská značka a ti za mnou jsou Hradečáci. Nadechl se, ale řekl jenom, že se naposledy ptá, jestli souhlasím. No co jsem měl dělat, přede mnou hodina cesty do práce, stíhal jsem to jen tak tak. Uvědomil jsem si, že s botičkou na kole mohlo být ještě hůř, kdybych svědomitě vzorné měšťáky u auta už nezastihl.

Poté, co jsem z peněženky vylovil bankovku, nenásledovalo ani žádné neupřímné prosím a na shledanou, světélkující cirkus Humberto v poklidu odjel dělat estrádní potěšení zase někam nikam.

Až cestou do ordinace mi došlo, že jsem souhlasit neměl, když jsem o tisícové vině přesvědčený nebyl. Měl jsem si stát za svým a domáhat se vysvětlení, proč neplatí na všechny stejný metr, proč zmrzlé trávě vadilo parkování jenom pod mým autem.

Neřeknu květinový záhonek, rozměklá půda, kdyby bylo všude kolem volného místa habaděj, ale obyčejná tráva! Takže až to zase někdo někdy v dobré víře zapíchne na travně úrodné půdě jako já, snad městský problém posune dál než já. Ale soupeřem mu bude těžký protivník, protože zelená na jaře a v létě vypadá přec tak hezky!

Uf, to byl panečku prohřešek! Vzít řidičák mi měli, zavřít až zčernám mě měli, sto tisíc pokuty mi měli napařit, aby zas to štědré město vojáků, kujev, cyklostezek s naší nejnudnější trasou na Kuks, tolika zeleně na úkor parkovacích míst, mělo zase do čeho zbrkle a nelogicky investovat. Vlastně, zbytečně ne. Vždyť já jsem toho příkladem.

Milí čtenáři, zapomeňte na moji příhodu. Vždyť „čo bolo, to bolo, terazky“ je nový rok. A do toho vám všem přeji co nejmíň podobně hnusných zážitků na úkor porozumění a pochopení, aby jakýkoli váš údajný prohřešek byl potrestám jedině spravedlivě, přiměřeně. Vždyť o co v životě zásadně jde? O to, abychom si žití užívali a ne si ho mezi sebou znepříjemňovali. Pojďme se tedy pokusit být chápavější a ohleduplnější, tedy, a nebojme se těch slov, být na všechny kolem sebe příjemnější, hodnější.

Autor: Martin Hatala | neděle 1.1.2023 12:54 | karma článku: 24,05 | přečteno: 883x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy