Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to, že nevyhrálo Chorvatsko?

A proč mělo? Protože mělo! Asi před půl rokem jsem si totiž náhodně přečetl článek jakéhosi věštce, který své abrakadabra zakončil sdělením, že mistrem světa ve fotbale se stane Chorvatsko. To jsem si zapamatoval, a ačkoli  

nesázím, nelenil jsem, a po prvním chorvatském zápase jsem na jejich prvenství vsadil. Částka malá ani velká s kurzem 1:55 slibovala vcelku příjemné finanční zpestření.

Kam se na úspěch ze sportovního sázení hrabe sportka a jí podobné loterie s milióntinovou šancí vyhrát znatelnou sumu! Považte: 32 týmů, z kterých odbouráme 7 „břídilů“ a šance na výhruje1:25! To je v porovnání s taháním náhodných čísel nesrovnatelné! A protože fotbal nemá logiku, začátečníkům by stačilo na začátku mistrovství vsadit třeba po tisícovce na dva, tři průměrné týmy, a třeba raději jen na čtvrtfinále, semifinále… a mít trochu toho štěstíčka.

Já však vsadil vše na jednu kartu, protože proč bych měl jinak, že? Když Chorvatsko byla jistota! A věřte nebo ne, pracovní povinnosti mi nedovolily se o turnaj nějak blíže zajímat, natož sledovat hru nějakého Chorvatska. Věřte mi i to, že jsem byl naprosto v klidu, snad bych se díval jenom až na finále. I při něm bych nebyl nervózní, protože o triumfu Chorvatska jsem byl přesvědčen.

Až později se dozvídám, jaké štěstí mělo mé nevýrazné mužstvo při postupu ze skupiny, že kdyby belgický Lukaku netrefil jenom tyčku, mohlo být jinak, v dalším zápase museli dohánět brankové manko s bojovnými Japonci, které vyřadili až na pokutové kopy. Chudáci Brazilci, říkal jsem si před zápasem a přinutil se na jejich souboj dívat. Plichta, prodloužení, tak to zase vyhrají na penalty, byl jsem si jist. Jenomže co to? V prodloužení Chorvati inkasují, času na vyrovnání pramálo. I potom měli Brazilci vše ve svých rukou a míč na kopačkách jako přilepený, takže nic nenasvědčovalo tomu, že zápas ztratí.

Poprvé jsem znervózněl a smiřoval se s tím, jak jsem já, rozumný to hoch, nějakému pofidernímu věštci naletěl, že velký bazén na zahradě zase nebude. Jenomže Brazilci půjčují soupeři míč, rychlý protiútok a gól! Tři minuty před koncem, neuvěřitelné! Chorvaté dostávají v penaltovém rozstřelu zase šanci. A zase ji využívají! Fantazie! Postupují přes favorizované Brazilce!

Není pochyb o tom, že věštec je frajer, vyzdvihuji ho do nebes. Co na tom, že další překážkou jsou pro Chorvaty Argentinci. Bezmezně věřím v další postup, a pak už jenom finále s Francií nebo Marokem. A upřímně - bylo by mi úplně jedno, koho by ve finále porazili.

Nevím jak si to vysvětlit, ale stalo se něco pro mě nečekaného. O konec chorvatské pohádky se suverénně postarala skvělá Argentina. Ale líto mi toho bylo jenom chviličku, neúspěch jsem bral sportovně, ba našel jsem si na tom všem i jedno velké pozitivum. Vlastně je dobře, že jsem nevyhrál, a víte proč? Protože kdyby ano, hrozně moc by mě mrzelo, že jsem nevsadil víc. Prohra tak pro mě byla vysvobozením od trápení nad relativně skromnou sázkou.

Autor: Martin Hatala | úterý 20.12.2022 16:23 | karma článku: 16,05 | přečteno: 508x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 542x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy