Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reklama na to, abych se díval na reklamu? A to jako fakt?

Když jsem na Primě viděl první verzi reklamy na reklamu, řekl jsem si, že to je jenom úlet, taková hovadina se co nevidět ztopí, vyšumí, tak jako některé nepodařené filmy ve stylu Žralok v hlavě nebo Případ nevěrné Kláry. Jenomže 

ono jaksi ne. Chápu to, dělat chyby je lidské, do jisté míry omluvitelné, odpustitelné, ale vyrobit reklamy na to, abychom se na reklamy dívali, mi přijde jako hodně špatné řešení.

Existuje totiž hned několik variant na to, aby se reklamy na Primě nepřepínaly. V tom lepším případě abychom je sledovali, v tom nejlepším, abychom si propagující službu nebo výrobek zapamatovali, nebo dokonce snad i koupili! Do paměti se mi všeho všudy vryly pouhé dvě reklamy. Ta promptně zakázaná od Filipa Renče, v které dítě plyšákem zmlátí kapotu auta a já pak kupoval Fidorku jak divý, a hodně dávno jedna z rakouské televize na šampón Fa, kterým si krasavice myla vlasy v tričku pod sprchou, oj jak to hezky to na ní prosvítalo, a já si pak na sobě mydlil všechno od šampónu kopřivového až po mýdlo s jelenem, protože tehdy u nás šampon Fa nebyl k dostání. Ale zpět zřejmě k jenom naší tuzemské raritě.

Reklama na reklamu není pouhé žadonění o to, abyste se na reklamy v průběhu seriálu, filmu nebo pořadu dívali, to je prachsprosté žebrání, snad dokonce až vydírání! To si už v průběhu primáckých reklam nemůžu uvařit ani skvělý cejlonský čaj? A počas sedmiminutových reklam jsem se stihnul dokonce i osprchovat! A jednou, když jsem trpěl u americké slátaniny, jsem na zahradě zvládnul pokecat s na kole projíždějícím kolegou, a když jsem se vrátil, nemohl jsem uvěřit tomu, že reklama stále běží. „Marťásku, to je už další reklama!“ upřesnila mi moje Olí, ale i tak jsem z onoho filmu o nic zásadního nepřišel. Pořád tam u kafe dvě báby klábosily o tom, proč už George nezve kamarádku Samanthu na rande, když se o to pokoušel jenom osmkrát. Hned jsem věděl proč. Protože doba, kdy se ženská má chovat jako nedobytný hrad, už dávno pominula. Ale proč se divit zrovna tomu, když doba spěje k tomu, abychom se na takové kvalitě podíleli.  

Zřejmě nastal čas žebrání o to, abyste reklamy aspoň nepřepínali, protože ti od reklam přece nejsou žádní laciní chlebodárci. Docházím tak k názoru, že o seriál nebo film jde jenom tvůrcům a hercům, že to, oč televizi běží, jsou jenom reklamy.

Vždyť veškeré okolnosti tomu nasvědčují: Reklama na reklamu přiznává, že aby seriál jakš takš fungoval a kvalitně se aspoň tvářil, přikazuje se reklamy sledovat, jinak se se zlou potážete! Jéminkote, jeminkote, to to zavání, to to vrže! Ba ne, nezavání a ani nevrže! Mně to totiž připadá jako žebrota. Omyl, nepřipadá! Ono to novodobé doprošování se, žebrání a vydírání je!

#Nepřetáčej - Máme rádi Česko - YouTube

Copak jste si televizi kupovali kvůli tomu, abyste se vymývali reklamami? Abyste dotovali seriály? Tedy berličkou pomáhali komediantům? Pardon, filmovému umění? Povolání, které takhle natvrdo využívá možnost medializace? Vzpamatujte se! Herectví, scenáristika, režie, prostě tvorba čehokoli jakože uměleckého jsou jenom povolání, téměř jako každé jiné! Neklaňme se právě tomu přeuctivě, překotně jenom proto, že vzhledem ke své profesi jsou vidět.

Většina z nás je zaměstnaná, takže taky něco umíme, taky pracujeme, vyrábíme. Vám snad někdo v práci finančně pomáhá? Máte tam možnost někoho houfně oslovit? Doprošovat se? Prosit diváky o pomoc? Těch věrných patnáct zákazníků, kteří si k pekaři ráno přijdou koupit rohlíky, fakt nepočítejte. Oslovují snad učitelé děti ze třídy, aby se jejich rodiče složili na nové auto, protože to staré jim už dosloužilo a k výkonu povolání ho nutně potřebují? Prosí snad uklízečky o to, abyste si před jejich úklidem aspoň utřeli prach, a ony tak měly za stejné peníze méně práce? Lékaři o to, abyste jim přispěli do prasátka, protože pojišťovny málo platí?

I když se asi nejedná o nejtrefnější příklady, snad dostatečně upřesňují trapnost, se kterou se vytasila televize Prima: že k tomu, aby mohla pokračovat v seriálu, žadoní o diváckou podporu.       

Autor: Martin Hatala | sobota 14.5.2022 16:00 | karma článku: 45,69 | přečteno: 10208x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy