Taky míváte před barákem loužičky?

To si tak jednoho krásného podvečera s přáteli libujeme v naší zahrádce, když v tom od silnice vyběhne z auta žena s malým dítětem způsobem, z kterého se dalo vyvodit jen jedno jediné. Dítě si vynucuje čůrání!  

Matka ohnutá, ruce na půlkách bělavé prdelky si to šine směrem k nám před náš plot. Okamžik, kdy nás uviděla, zpečetila slovy „Jéžišmarjá, tady někdo je!“ načež vzala k autu urychleně zpátečku.

Sice jsem měl nějakou tu skleničku vína, dvě, tři za sebou, a možná tak i nejvíc upito, ale i tak jsem byl zároveň i nejaktivnější a nejzvídavější, neboť jsem si nedokázal představit, že by se paní se stále nevyprázdněnou prdelkou v náruči do auta pokorně vrátila. I vylezl jsem na naši dvoumetrovou zahradní Sněžku, odkud se mi nabídl pohled na to, jak už dál od nás, ale rovnou před našimi vchodovými dveřmi, mezi naše túje sesunutá kaťata cákají. Ihned jsem o tom jadrně informoval naši klidnou skupinu, která se na úpatí hory promptně shromáždila, a také nevěřila svým očím. Přišlo mi tak, že vskutku nečekaná situace si vyžaduje komentář, a to nejlépe ode mě. Vlastní a tudíž i nepatřičné opilcovy jadrnosti vynechávám, následně uveřejňuji jen fakta.

„ No to snad ne! A co si jako myslíte? Vám připadá normální močit nám před barákem?“

„Když mu se zrovna chtělo!“ špitla, což mělo asi vyznít jako polehčující okolnost.

„Tak víte co? Kde bydlíte? Já se k vám taky přijdu vychcat!“

„No snad se toho zas tak moc nestalo, vždyť je to jenom dítě!“ zazněl argument jak noha.

„Ale vy jste dospělá, ne? Vy byste měla mít rozum! Tak dozvím se tu adresu?“ nedávám se odbýt.

A protože naše výměna názorů nebyla neslyšitelná a také hlučnější přátelé svým veselím trochu přispěli, vygradování na sebe nedalo dlouho čekat. Když z auta vystoupil doposud nezaujatý řidič, naše rozjuchanost rázem ustává. Před auto zaujímá postoj vikingského bojovníka chlap jak hora. Potetované bicepsy mu trhaly krátký rukáv bílého trička, které špatně zakrývalo proteinový pekáč buchet, z kraťasů se mu hypertroficky rýsovaly svaly jak labutí šíje, o výrazu v jeho nespokojené tváři raději pomlčet.

A oproti němu já, samotinký sám, na bortící se Sněžce, už neobklopen ani prchajícími přáteli, sám se svěšenými rameny, která mi v tu ránu spadla, zbytky svalů se scvrkly, v krku vyschlo jak na výstavě kaktusů. Dokonce i moje původně bojovně naladěná, motyčkou vyzbrojená Olinka se dala na ústup, v tom omluvitelném případě uklidit jarní pracovní nástroj už konečně na své místo.

„Že bych tě tam šel srovnat?“ křikla na mě hora masa jasně a výstižně, že od plotu přes silnici vykoukla i nahluchlá paní Blažková, okamžitě soustředěná na sběr informací, kterým později přidá svůj osobitě vyšlechtěný nadsázkový nádech.

Slyšel jsem, zkoprněl jsem, oněměl jsem, srovnat jsem nechtěl. Golemův posun vpřed rozhodně nebyl vítán. Následovala delší pauza než přípustná, v hlavě mi šrotovalo, jak z toho ven. Usoudil jsem, že zdravotně nezávadná by byla jedině diplomatická odpověď, která by vzhledem k pozměněné situaci mohla znamenat aspoň přijatelnou remízu.

„Já jenom, že by se vám taky nelíbilo, kdyby vám někdo čůral před domem,“ vyšlo ze mě poněkud rozpačitě.    

Zdálo se, že ani novodobý Herkules zrovna nebyl naladěn na bůhvíjakou slovní výřečnost: „No tak se z toho neposer!“ vzkázal mi až po chvíli. A protože zbytek jeho povedené rodinky už seděl v autě, ukázal mi už jenom, že jsem jednička, aby pak během otočky zkontroloval stav bicepsů, a s troubícím pozdravem se akceleračně rozjel tak, jak se na správného tvrďáka sluší a patří. A protože jsem slušně vychovaný, na rozloučenou jsem mu po topolánovsku zamával i já.  A když o tom tak přemýšlím, tak s tím „neposránímse“ by měl i pravdu, kdyby…

Kdyby věděl, že asi dva týdny před ním zastavil na „naší“ zastávce autobus, z kterého vyskákalo asi fotbalové mužstvo dorostenců, které se k nám na návštěvu rozhodně nechystalo. Jako jeden vítězný duch rozepnuli, tasili, zalili. Našich 15 tújí z dvaadvaceti mělo to „štěstí“ být vydatně zkropeno prudkou močí doposud neprostatických mladíků. Ne, na puberťáky se nezlobím, i ty pomačkané plechovky jsem po nich uklidil, časem většina z nich snad i dospěje. Hlava mi ale nebere to, že jim k potřebě zastavil někdo jako profesionální řidič! V obci, na zastávce, přímo před barákem!  A kdo ví, o kolika podobných případech nevíme…

Tož tak, stalo se, mysleme si o tom své. Třeba to, že mít zastávku hned před vchodem do domu není vůbec žádná výhra. Zvláště, když ji vůbec nevyužíváme, když na ní není odpadkový koš, když se na ní v zimě přes noc usídlí kamioňák, kterému je zima.

Autor: Martin Hatala | úterý 26.7.2022 14:38 | karma článku: 22,55 | přečteno: 885x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy