Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ale ona tak někomu může připadat!

Jen výjimečně a obvykle pozdě, jak je tomu i tentokrát, komentuji aktuální dění, tedy jakýsi přehmat ohledně paní Saskie Burešové, kterou stále nemůžu vyhnat z hlavy. Sázím tak na to, že se z toho vypíšu. Ať se na mě nikdo

nezlobí, ale dovedu si představit, že někomu neznámému, kdo paní Saskii vidí poprvé v životě, může připadat jako transgender osoba. Jejímu lety zaraženému účesu já říkám cukrová vata neboli chemlonový, a ano, s velkými brýlemi na obličeji zralé ženy může onen nešťastný příměr evokovat. Tak proč se to řeší? Překvapuje, omlouvá a omluva nepřijímá?

S vysvětlením začnu u sebe. Jednu chvíli jsem měl na základce přezdívku, foneticky psáno Etién Lerú. Proč? Protože v té době se v televizi vysílal francouzský seriál o letcích, a když jsem během jedné rvačky letěl přes půl třídy, někdo vtipný si vzpomněl na hlavního filmového hrdinu. A co jsem mohl, když jsem se nechtěl zase prát? Nic jsem nemohl. Tím spíš, že vtipné to připadlo i mně.

A když se v kinech promítaly Mayovky, přezdívka Hatátitlá byla díky koni Old Shatterhanda nasnadě. A zase - co jsem mohl? Zase to jenom nechat být, čas to za mě vyřešil. Vždyť jsem měl štěstí v tom, že se nehodnotil můj vzhled.

To však později neměla spolužačka Katka, která vypadala jako opička. Někdo jí tak z legrace občas i řekl, někdo nikdy, to podle toho, jak vyspělý kdo byl. Neřešila to, protože by nic nevyřešila, když otec byl z Ghany a matka Češka, a vylézt na strom, podali byste jí banán. Ale já ne, já s ní byl jednou deset minut v kině a říkal jí Kačeno. A její odpověď všem? Až na doktorku to vyšplhala.

Ještě bych vzpomněl Krychliče z Pardubic. Pána, který měl rád vlaky a rád si tupíroval vlasy do tvaru krychle.  Většinou ho měli lidé rádi, určitě se však našli i tací, kteří se mu posmívali. Když se odlišoval, musel s tím počítat, musel se s tím naučit žít, protože jak pravil klasik, lidé jsou různé.

A jsme u toho. I Saskia Burešová se odlišuje. Kdekdo mluví o tom, jak mladě stále vypadá, ale to je klam, to jen její retro účes nestárne. Proč ho stále nosí, je čistě její věc. Třeba se sama sobě takhle před zrcadlem líbí, nebo někomu jinému, třeba jen nemá ráda účesové změny, tak jako má většina jiných žen a mužů. Jejda, abych snad nenarazil...

Nejspíš se ale jen tak neobvykle rozhodla, že až do smrti chce být ikonicky se zastaralým účesem spojována. Pak ale znovu opakuji, ať se nediví tomu, že vzhledem k pokročilé době, objevů desítek identit, názorovým možnostem, dochází i k takovým asociacím.

Na druhou stranu zase, s tím, co pan Kotek o paní Saskii slyšel, nemusel vyrukovat zrovna v jakože zábavném televizním pořadu, ve spolku komediantů, kteří jsou placeni za to, že ze sebe dělají kašpary. Tím spíš, že na její adresu vyřčené nemohla hned komentovat, tím spíše, že nespadá do jejich frivolní generace. V mém případě se jedná o snesitelnou zábavu pouze v případě, když dosáhnu jejich alkoholové promilové úrovně, ale i tak lituju v týmech ty opravdové osobnosti, například úspěšné sportovce do počtu, pozvané jenom kvůli tváři. Ti do jejich hubonevymáchaného spolku nikdy nezapadnou.

Jaké nabízím řešení? Kotkovi pár facek po tlamě, aby si pro příště sakra rozmyslel, jakou hlubokou myšlenku televiznímu národu zase hodlá sdělit, protože před tím, že to tak kamarád ani on nemysleli, ho neochrání ani rozverná nálada, ani podpora stejně smýšlejících. Takové i podobně nemístné řeči si všichni můžeme jenom myslet, maximálně se s nimi vytasit v hospodě. Ale být jím, i tam bych byl opatrný, kdybych nechtěl riskovat pár facek a přezdívku Létající Čestmír, protože Etién Lerú je už obsazený. 

Autor: Martin Hatala | úterý 29.3.2022 8:01 | karma článku: 33,76 | přečteno: 2124x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy