Osuškový průser a pramen v koupelně

To máte tak. Nemám problém s tím, když jsou v koupelně dvě osušky - moje a manželky. Když rozdílných barev, je to lepší, ale zvládám rozlišit i odstín jednobarevné. Tedy, když je rozdíl světlé a tmavé barvy dosti výrazný.

Jenomže nedávno mi nastal v osuškách zmatek. Na pár dní k nám přijel syn a tak jako jsme měli my, i on vyfasoval osušku zelenou, čímž odstartoval problém. Řečeno slovy s ohledem na můj nevyjasněný barvocit  - barva málo zelená, normálně zelená, víc zelená. Když Olí spatřila mé zděšení, ujala se mě jako správná novomanželka. "Neboj Marťo, spolu to zvládneme! A aby se ti to nepletlo, udělám ti to co nejjednodušší, jo? Stačí, když si zapamatuješ, že tvoje je jenom ta prostřední!" 

Skvělá a jednoduchá řešení, ta mám nejraději. To by mohlo fungovat, měl jsem z vyřešení zapeklitosti velikou radost. A taky že jo, tři dny žádné utírací potíže, ale pak synek odjel, a s ním se do pračky odporoučela i jeho osuška. Jenomže jaká? Zbyly dvě, trochu zeleně odlišné. A já tápal. Jak mám poznat, která z těch dvou byla ta moje prostřední, když zcela zákonitě není ze dvou prostřední žádná? Špatná nálada, snad i deprese se dostavila. Pocit bezradnosti se nezmírnil ani při zjištění, že moje žena se mýlila. Nestačilo vědět jenom to, že ty dvě krajní osušky nejsou moje! Jak se dopracovat k poznání, jestli ta synova byla míň zelená nebo víc zelená?

Byl jsem v koncích. Jak z toho ven? Přiznat neschopnost? Raději se nesušit? Sprchovat se až po mé lásce, tedy pokaždé se utírat do té zbývající, tedy suché osušky? Nebo za mnou prozíravě přijde a ujme se mě jako malého dítěte, aby mi vše vysvětlila? Nebo si vyslechnu přednášku o mužské nechápavosti odlišit jasně rozlišitelné nuance zelenavosti zelené?  Hráškově, brčálové, smaragdové, olivové a dalších asi padesáti odstínů zelené šedi, přičemž já si nejsem schopen zapamatovat ani tu jednu svoji jedinou? Jak se zachová pár dnů po svatbě, těžko předvídat.

Rozuzlení: Sice otočila oči v sloup, ale pro můj stresující problém jisté pochopení našla. Zdržela se ohnivých slov a mrskla po mně osuškou, tou nejméně zelenou. A bylo jasno! No posuďte, kdo by si nepřál ženu, která beze slov, rychle a razantně umí vyřešit neřešitelný problém?

Dosti bylo osušek, v těch už netápu, ale druhý příběh se stejně točí zase kolem sprchování. Když jednou prohlásila, že se jde osprchovat, bylo mi podivné, že jí návrat trvá tak dlouho. Mám jasno v tom, že běžnou dobu večerní hygieny nemůžu brát podle sebe, protože já jsem hotový do minuty i s utřením, ale přece jenom, když tento čas překročila desetinásobně, znepokojilo mě to i přesto, že sprchování bere i jako zkrášlující a relaxační rituál. Po 15 minutách jsem usoudil, že to je navíc i doba, kdy by mohla začít pochybovat o mé lásce, proto jsem se ji vydal zkontrolovat. Nebudu přehánět, chodbou ke koupelně jsem se nebrodil po kolena ve vodě, ale potůček o šíři deseti centimetrů tam již meandrovitě protékal. Jéžišmarjá! Aby se tak ženě něco stalo! vyděsilo mě a spěchal ji na pomoc. Avšak zachraňovat jsem nemusel.

"Co vyvádíš? To si ani nemůžu pořádně umýt vlasy?" zazněla z úst úderná slova, která mě o zachování vitálních funkcí stoprocentně přesvědčila.

"Já jenom, že, podívej!" upozorňuji na výtok ze sprchového koutu, který již překonal kopečkový bod zlomu a mašíroval si to zpod dveří koupelny do nižších partií našeho obydlí už poměrně slušným tempem.

Na vysvětlenou: Dveře uzavírající kout jsme mít chtěli, a kupodivu jsme se zachovali i dle zedníkova pokynu, že až pak, podle jejich rozměrů postaví zeď sprchového koutu přímo na míru. Jenomže asi nikdy neslyšel rčení dvakrát měř, jednou stavěj, protože pět centimetrů zdi jaksi chybělo. Dveře tak putovaly na půdu, a tak nemáme je ani zedníka, který v tu dobu zcela zřetelně ve své vrcholné stavěcí formě nebyl.

Teď už zbývá jenom dodat novomanželčinu poklidnou reakci, která si pod proudem vody pravděpodobně vzpomněla na moji nedávnou osuškovou potíž, a která opravdu nemá nikdy s ničím problém: "Proč máš zase s něčím problém, brouku?"

 

Autor: Martin Hatala | sobota 21.8.2021 16:16 | karma článku: 18,47 | přečteno: 605x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy