Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Coffee to go!

Možnost nákupu pro občany do 65 let od 7 hodin jsem uvítal, protože těch několik dní předtím jsem si nemohl cestou do práce kupovat snídani. Předpokládané slovní narážky bych ještě zkousnul, ale být ubit holemi a přejetý vozíky

naněkolikrát, bych rozchodit nemusel. A chůzi k výkonu svého povolání dost potřebuju. Ikdyž… sezení víc. 

Proto se zcela regulérně vydávám před půl osmou pro šunku a trochu toho pečiva, když si všimnu, že před třemi otevřenými pokladnami stojí fronta jak za totáče na banány. To bych do práce na osmou nestihl, to bylo nejmíň na dvacet minut, to by ve frontě nesměli podupávat zrova senioři, kterým má začínat honboslevová šichta až od osmé. Ale co teď s malým nákupem v košíku? Přiznám se, nenapadlo mě nic jiného, než ho tam na prasáka nechat. Jenomže! Jistá naděje na opětovné vozíkové setkání tu byla, protože na nákup jsem se tam chystal i odpoledne.

Takže o 5 hodin později znovu tamtéž, a mě překvapuje zase něco jiného. Stojící paní před vchodem, které povídám s dovolením, jinak bych dveřmi neprojel. „Počkat, počkat, tam teď nesmíte, dovnitř pouštím já, navíc musíte až tady po pánovi.“ Trochu mě to zarazilo, protože neunifirmovaná paní nevzbuzovala dostatečný respekt. Ovšem! Co nebylo poznat z oděvu výpomocné síly, to doháněla jistotou v jiném. S pánem čekáme tři minuty, vychází zákazník, ale neděje se nic. „Tak tam snad pustíte aspoň toho pána, když jeden vyšel, ne?“ povídám paní, protože kus za kus mi přišlo logické. „Ještě ne, ještě je vás hodně u pokladen.“

„Ale vždyť tam nevidíte!“ zlobím ji, protože za celou dobu se za sebe nepodívala. „Nemusím, já to vím,“ usadila mě podruhé, a mně se vybavilo rčení o hlupákovi, kterému svěř funkci, a nebudeš se stačit divit. Ale abych paní nekřivdil, když vycházel druhý nákupní košík, překvalivě nás pustila oba. Víme proč. Kdo by mě taky chtěl pořád poslouchat, že?   

Do třetice všeho rozpačitého se vydávám, dejme tomu, že zase do Lidlu, tentokrát ne sám, ale s přítelkyní, přičemž hned z parkoviště žasneme oba. Čeká tam na nás asi patnáctimetrový zástup lidí před vchodem. „No těbůh!“ neudržím se, protože tuším, co nás nemine. A jestli bude nekompromisní hlídačkou moje minulá známá, čekáním venku ztvrdneme nejmíň půl hodiny.

„Vidím to je na kafe,“ nabídnu Olině. Souhlasí, vydávám se ke vchodu k automatu. Jenomže! Sotva se zorientuju v nabídce, periferně za sebou ucítím pohyb. Co se to děje? To přece nemělo být?! Ale bylo! Vozíčkový vlak se rozjel, uháněl jako rychlík do Luhačovic. Sotva jsem načepoval jedno kafe, uvidím Olí. Naštěstí jenom jedno, a proč naštěstí, se objasní za chvíli. Náhlou změnu pouštění jsem sice nechápal, ale co už, i s kafem se dá nakupovat. Nasazuji na něj horní víko, pokládám do košíku, a vy už jistě tušíte.

Jenomže ne tak docela naším přičiněním, ale za vydatné pomoci neznámé paní, která si svůj vozík spletla s naším, zrovna, když jsme si odskočili k zelenině. Nejenom spletla, ale i výrazně cukla! Kafe se rozlilo, podlaha jedna kaluž. K tomu navíc omlouvající se paní, která mi do ruky strká dvacetikorunu. Bráním se tomu, ale nedivím se. Oblečení jsme jako šupáci, kteří si odskočili ze statku přes stavebniny a železářství pro trochu toho nákupu. A byla to pravda, po sobotách makáme nejvíc. Já ve špinavých riflích, v zaneřáděné flanelce s obsahem půl kila prachové sutě, o hadrech Olí nemluvě. Nakonec si minci beru, protože paní by mi ji tam vnucovala snad ještě dodnes. Vzápětí ji však paní házím do kabelky s tím, že kafe stálo jenom 15, že to nestojí za řeč, hlavně, aby se podlaha vytřela co nejdřív. Nikdo nikoho volat nemusel, paní bylo slyšet na sto honů, hned si to kolem nás šine jedna z lidlových paní s drátem kolem hlavy, říkejme jí třeba Sylva, která už vše mikrofonově zařizuje. Jenomže mimo to, ne zrovna hezky utrousí, že s kafem se nakupovat nechodí.

No, tak to si naběhla, to bylo něco pro mě. Paní jsem naprosto asertivně vysvětlil, že pít kafe během nakupování jsme v úmyslu rozhodně neměli, ale když nás venku čekala tak dlouhá fronta, nabízelo se. Dost těžko se totiž dala předpovídat náhlá změna strategie, tedy od pouštění po jednom, nahnat nás naráz do obchodu všechny. „Aha, no tak to jo,“ utrousila omluvně, a já byl s mladou paní zase kamarád.

Přiznám se, že ani nevím, kdo a jak podlahu uklidil, ale i to musíte vědět, že kafe si k nakupování nikdy nebereme, že jsme ho chtěli opravdu jenom do fronty, ale kdyby snad někdo chtěl, tak může. Na zákazových obrázcích ho před vstupem vyobrazené nemají. Tedy, aspoň ne v Lidlu, dejme tomu, že hlineckém. A proto: Lidl coffee z vesela to go! :-)    

Autor: Martin Hatala | pátek 17.4.2020 17:08 | karma článku: 16,30 | přečteno: 727x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy