Moje máslo - tvoje máslo!!!

V naprosté pohodě, vždyť se jenom jedná o takové běžné, milé domácí škádlení. Tedy, až na ty zdravotní následky! :-)  

Jednoho nedávného a krásného dne jsem se ocitl v domácnosti, kde se pečivo nedává do mrazáku, aby vydrželo čerstvé, kde se nepřikrývá bábovka, aby neztvrdla a nesedaly na ni mouchy, kde se nádobí neuklízí do myčky, protože není, kde se hrnce s jídlem nedávají do chladničky, protože v ní není místo, kde se, kde se, kde se…

Ale máslo, to by se mohlo, protože dovnitř by se vešlo, to by se mělo, protože na obalu se píše – uschovejte v chladu a temnu. A já si bláhově myslel… vlastně mě udivovalo, že máslo vídávám skoro vždycky na chladničce než v ní, a v dobré víře jsem ho pokaždé dovnitř schoval. Ale druhého dne bylo zase venku, takže já s ním zase šup do chladničky. Taková sranda na schovávanou to byla. Myslel jsem si, jak záslužnou činnost provádím, když už je Olí takový máslový bordelář. Tedy, až do onoho dne:

„Proč to děláš? Proč mi ho pořád schováváš?“ udeřila na mě přítelkyně.

„Co bych dělal, jenom ho dávám tam, kam patří.“

„Tak to prosím tě nedělej, ztvrdlým si rohlík nenamažu,“

„Ale vždyť se ti zkazí, zežlukne, rozteče se!“

„Bez starosti, zatím v pohodě, hlavně, když je měkké.“

„Aha, vysvětlení máš, ale stejně! To se ti třeba měsíc bude válet na ledničce? Vzpomeneš si na má slova, až ti máslo ve vedrech zteče na podlahu a ty proběháš noc.“

„O mě se nestarej, vzpomínání a zapomínání je spíš tvůj problém, ale aspoň jsme si to vysvětlili, no ne? Ale co kdyby byla dvě másla – moje a tvoje. Ty si měj to svoje uvnitř, to moje bude venku! Je ti to jasné? Nebo spíš – bude ti to jasné i zítra?“

Souhlasil jsem. Uběhl týden, možná dva, a zdálo se, že všechno klapalo tak, jak mělo. Já si to své vytahoval a schovával, Olí tuto starost neměla, a pečivo si mazala konzistencí rozteklé zmrzliny. Jenomže mi to nedalo, máslo přece do chladu patří! Dva až šest stupňů píšou na něm. Stalo se tak, že toto doporučení nedávnou máslovou rozmluvu tak nějak odstranilo, naši dohodu můj mozek dočista odboural. Ach ta skleróza – matka turistiky! Jak jinak si totiž vysvětlit to, ať už vědomky či nevědomky, jsem nejenom to své máslo uklízel. Nějakou chvíli mi tento úlet procházel, asi si Olí myslela, že máslo si omylem schovala ona, jenomže do nekonečna tohle vydržet nemohlo. Jednoho krásného dne si sebou byla stoprocentně jista, a protože to nenechala jen tak být, dosti ostře na mě vyjela, mírně napsáno.

Splnilo to účel, neboť její výtka na mě zapůsobila až tak, že jsem si to u ní chtěl vyžehlit a na důkaz pochopení se jí něčím zavděčit. Napadlo mě, a tak jsem i provedl, že pod její máslo jsem dal lístek s nápisem „TVOJE MÁSLO.“ To se jí moc líbilo, nastala doba pohodová, máslová.

Avšak i legrace a klid musí někdy skončit, a taky lísteček se pod máslem zamastí a upadne na zem, takže po nějakém čase jsem na vlastní důkaz pochopení zapomněl, a máslo začal zase schovávat.

Takže zase! Když jednou nebyla v optimální náladě a zároveň měla tu svoji máselnou potřebu, muselo dojít k neodvratitelnému. Když si ho na chleba naštvaně sekala, nebyl jsem zrovna u toho. Naštěstí! Určitě to nebyla podívaná i poslouchávaná k popukání, protože dala vzniknout velkému nápisu na á čtyřce: „MOJE MÁSLO“ s deseti tlustými vykřičníky.   

Když jsem toto vyznání lásky u másla objevil, v ten moment se mi matně vybavilo, že něco podobného tu už kdysi bylo. Tak si říkám: Jó ahá, v tom budu mít prsty asi já. Nejspíš znovunalezený lísteček, vzpomínám si matně.

„Ale MOJE? Cože?“ podivím se, zachmuřím se, až se mi roztáhnou vrásky na čele. Vzpomínám, vzpomínám, fandím si… Tak asi jo, číst ještě umím.

„Ale co dělá máslo venku?“ kroutím hlavou a pořád se tomu divím. Hmmm, hmmm, asi to tak má být, a šup s ním do temna a chladu!

P.S: Nejvíc domácích úrazů se opravdu odehrává v kuchyních. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Hatala | neděle 4.11.2018 8:18 | karma článku: 18,61 | přečteno: 776x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 328x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1102x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 543x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,55
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy