Dopít, či nedopít skleničku vína?

A právě to prozradí mnohé o vaší povaze. Představte si, že ležíte se svým partnerem v posteli, díváte se na film. Oba přitom popíjíte víno, které si odkládáte na svůj noční stolek. Není těžké si představit, že za vlast padne dřív

každodenní usilovnou prací unavená partnerka. Vy jste držák, vás film zajímá víc, protože jste ho vybíral. No, ale co s tím? Zatímco ona nedopila, vy svůj příděl ano, ale slinu máte pořád. Do konce příběhu zbývá nejméně půlhodina, tak co jako s tím?

Být ke zbytku vína lhostejný? Deci a půl bílého pozdního sběru nechat do rána zteplat, do skleničky napadá prach, takže se zbytek vylije? Také řešení, ale přece jenom: Jestli právě to nesvědčí o rozmarnosti, o plýtvání. Někdo by mohl namítnout, že hlavně o nenasytnosti, ale to snad ne. Troufám si tvrdit, že cokoli, nejenom víno se kupuje s předpokladem celé konzumace, celého vypití!

Jaká další možnost se nabízí? Víno za partnerku dopít a předpokládejme, že tak se i stane. Nastává však problém, kam s její prázdnou skleničkou. Položit ji na její noční stolek, nepřiznat se, čili narafičit tak, aby si myslela, že to ona ji vypila? Pamatuje si, nepamatuje si?  Uvěří, neuvěří?  Do toho bych nešel, to je lživé, podlé. Navíc riskujete, že z ní uděláte blbce a blbcem i budete! Nikdy nevíte, při jaké příležitosti vám tuto vaši levárnu připomene.

A co říct pravdu, kdyby se ptala? To je už lepší, ale v tom případě postrádá smysl nechávat prázdnou skleničku na jejím stolku. Mohla by si myslet, že s ranním přiznáním vyčkáváte, vypočítavě připouštíte možnost, že otázka na osud nedopitého vína nepadne.

Nebo si myslíte, že nejlepším řešením by bylo, žádnou dopíjecí polemiku nepřipustit? Tedy ještě večer láhev i s prázdnými skleničkami do kuchyně odnést, nejlépe umýt a uklidit? Jenom to ne! Provést to takhle čistofilně puntičkářsky není dobré, takhle precizně se chovají i dosud nechycení vrahové a zloději. A taky: kdo by chtěl s takovou povahou vydržet?

Rozuzlení, můj případ a doporučuji: Já jsem její skleničku bez velkého přemýšlení dopil a nestydím se za to. V tomto totiž smysl pro pořádek mám a to velký. S vracením skleničky jsem se neobtěžoval, nechal ji na svém nočním stolku hned vedle té mé.

Přiznávám, že svou roli tu hrála i lenivost. Nic odnášet, ba ani natahovat se k jejímu nočnímu stolku, se mi fakt nechtělo. A protože jsem někdy i ukecaný, hned ráno jsem se k večernímu činu nejenom přiznal, ale prohodil i něco v tom smyslu, že kdo brzy usíná, smůlu mívává. A představte si, nestalo se mi vůbec nic, dokonce mi přišlo, že to chápala, že mi rozuměla. Ano, všemu rozuměla víc než dobře… Nebo snad, nebylo to nějaké podezřelé?

Bylo, protože: Následného večerního víno-filmového povolovacího pokračování mi přišlo podivné, že film vybrala partnerka, že role dolívání se zhostila také ona, že přehled o stejnoměrném dávkování vína jsem ztratil ještě dřív, než jsem usnul. A ráno pak, co myslíte, že mi řekla? Ano, oblibu k vínu i upřímnost máme naprosto stejnou.   

Autor: Martin Hatala | čtvrtek 9.11.2017 13:35 | karma článku: 17,91 | přečteno: 712x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy