Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dámo, kampak to lezete?

Ještě jsem v nemocnici a myslel jsem si, že o tom žádné povídání nenapíšu. Proč taky, když se tam dlouho nic extra nedělo. O blogu rozhodl až rezolutní hlas o půl šesté ráno, a vy už jistě tušíte, jak zněl. Ale hezky popořadě:

Plánovaná hospitalizace, tedy pro operatéra ani pro mě nic překvapivého. Operace v den nástupu, takže večer jen střídmá večeře, pak nejíst, nepít, nekouřit, už v sedm ráno na recepci, kladl mi na srdce pan chirurg - operatér. Paráda, to asi znamená, že půjdu brzy na řadu, zaradoval jsem se. Jenže to, že si mě v čekárně všimli až o půl osmé, tuto domněnku spíš nepotvrdilo. Ani počin další, když se pro mě předem objednaný nadstandardní pokoj ještě hledal. Ale to je chirurgie, tady je nutné mít pro komplikace a náhlé případy pochopení, takže jsem se ve svém pokoji probudil až po operaci. Na ženském oddělení. Až v pět odpoledne, takže na sále si do mě mohli říznout tak o půl třetí. Do té doby jsem čekal, vysychal, umíral hlady, doufal, že se dostanu na řadu včas, protože pan operatér měl už od čtyřech hodin v jiném městě ambulovat.

Probrán z celkové anestezie jsem se tolik těšil na kus žvance, jenomže ouha! Mé hladové útrapy pokračovaly i po probuzní, protože večeři jsem prospal – byla už ve čtyři. Žaludek křečoval, ale naštěstí jsem s sebou měl ořechový závin a zbodnul ho celý. Až mi z něho bylo šoufl, ale aspoň jsem neměl hlad. Na čtyřech zlevněných Brumlíkách z Tesca jsem přežil večer a noc, a ráno se těšil už na naprosto regulérní snídani. Bílá káva, ždibec másla, dva rohlíky + něco jako termix. Pro mě dilema jako hrom. Tak buď si to máselně užiju s rohlíkem jedním nebo zvolím způsob kde nic tu nic se dvěma. Slinění za fungovalo i tak. Abych se snad honosnou snídaní nenapěchoval k prasknutí, dozvídám se, že termix si mám ušetřit ke svačině. Bylo proč. U oběda se na mě smála krupicová kaše! Paráda! Zasytí mě na celé dvě hodiny! Aby snad sacharidů nebylo málo, s mandarinkou na svačinu k tomu - no to snad ani nemuselo být.

Zatím jsem stále nad věcí, neboť nemocnice si ohledně stravování nikdy nebraly servítky. Navíc všechno je relativní, vždyť třeba pro chabé stařenky je tu jídla přehršel. Že to neplatí pro mladého, skoro padesátilého kluka, je jiná věc. Co mě ale nadzvedlo, byla smrtelná kvalita večeře ve složení plátek sekané, hořčice, a jak jinak, dva rohlíky k tomu. Ještě, že existují! Odstrašující uzenina, kterou bych nevhodil ani toulavému psovi! Slaná, nechutná, jedovatá, karcerogen 3,4 benzpyren se v ní doslova topil. A balená hořčice? Vskutku další chuťovka k pohledání!

Neměly by snad být právě nemocnice těmi, kdo by pacientům promlouvat do duše, upozorňovaly na aspoň zdraví neškodící potraviny? Názorně se snažit o osvětu zdravého stravování? Toho poučování bych měl na celý blog, ale raději se zaměřím na jednotlivce.

Na dotaz ošetřovatelky, jestli něco nechci, jsem si konečně dovolil něco chtít - vytřít pocákanou koupelnu, protože jsem se v rámci možností sprchoval. Koukla, hodila grimasu a šla pro hadr. Prý ten závěs je ve sprchovém koutě proto, aby se při sprchování zatahoval, odhadla mě na někoho, kdo tuto novinku ocení. Tak takové černobílé poučovače fakt zbožňuju! O mém zdravotním stavu, kdy můžu na právě operovanou končetinu jen lehce našlapovat věděla prd, já se sprchou v ekvilibristické pozici s jednou nohou v mokru, s druhou mimo kout - to bez kapky na podlaze fakt zařídit nešlo. Tedy, možná ano, ale to bych se každou chvíli válel na zemi. A přitom stačilo, aby byl v koupelně hadr, to bych si pomohl sám. Že někteří lidi raději nedrží hubu, musí ze sebe to svoje vymáčknout za každou cenu.

Ačkoli sestřička není uklizečka, neříkejte mi, že když mi vynáší bažanta, nevidí na zemi u postele spadnutou kůru z mandarinky, že ji nemůže zvednout, když má k záchodové míse cestu kolem odpadkové koše. A zase: některá sestřička bažanta vypláchne, jiná ne. Tak jako některá za sebou umí zavřít dveře, jiná ne. Jiné se umí chovat tiše, jedna mi připomněla jadrně hulákajícího vězeňského mukla.

Když už se musí odebírat krev o půl šesté v noci, myslím si, že jakákoli procedura by se měla vykonávat v tichosti, s co největším ohledem na ostatní pacienty. A neřvat přitom přes celou chodbu „Dámo, kampak to lezete?,“ když je možnost přijít blíž. Už ono oslovení „dámo“ zavání jízlivostí nebo čím, a „lezete“ je vrchol nevkusu. Probuzen ze spánku jsem si myslel, že se mi to zdá, ale když ke mně dolehne pokračování „Kam mi to ksakru zase lezete?“ procitl jsem definitivně. S takovou sestrou bych okamžitě vykonal rázný proces, takový element působí v nemocničním prostředí jako kaňka na čistém skle. To i ty dvě mnou poznané uklizečky byly k pacientům vřelé a milé, jedna z nich cikánka.

Třebaže nevhodně se producírující pacientka byla nejspíš jenom špatně se orientující, chabě vnímající, pravděpodobně starší a hůř slyšící, to však žádnou sestru nepředurčuje k tomu, aby s ní mluvila jak s opicí. A to ani tehdy, kdyby paní byla přece jenom trochu neposlušná a natvrdlá. Znovu se mi tak potvrdilo, že není vyloženě špatného personálu a špatných nemocnic, jen několika nepovedených jedinců v nich.                        

Autor: Martin Hatala | neděle 5.2.2017 8:20 | karma článku: 42,01 | přečteno: 6111x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,55 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 327x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy