Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Inspirující síla v čekárně u lékaře

Už jsem tak nějak tušil, že i když jsem byl objednán, přijde na mě řada až o hodinu později,což zrovna na revmatologii nechápu, ale pozitivní na tom je, že tento přebytečný čas přispěl ke vzniku tohoto blogu. V čekárně totiž 

seděl asi sedmdesátiletý pán, který… no, spíš posedával, postával, procházel se, ba dokonce si u židle i zacvičil. Opravdu! Trůnil se tam mezi řadou židlí u zdi a naproti dveřmi do ordinace. Vskutku pozoruhodné! Aby na nás všechny viděl, a také my jeho, aby o nic nepřišel, aby měl přehled. Hned mě napadlo, jestli si nespletl ordinaci a neměl zabočit na psychiatrii vpravo, ale nebylo tomu tak.

Přesvědčil mě o tom jeho rozhovor s paní, která se mu jako první chytla na udičku. Stěžoval si na kolena a hodinové cvičení, které musí provádět každé ráno v posteli, jinak by prý nevstal. No budiž, moje babička na tom byla podobně, ale rozcvičení zvládla za deset minut a přesto vstala. Takže to buď moje polyrevmatoidní babička s boulemi od loktů až po kotníky flákala, nebo byl ukecaný pán vskutku těžký diagnostický kalibr.

No to tedy určitě byl a po všech směrech. Jako druhá to odnesla asi šestnáctiletá slečna, která zaklepala na dveře, protože si šla jenom pro recept. I takové časové málo pánovi stačilo na to, aby se jí dostalo rychlopalebného poučení o vibračních účincích neutronové bomby, a jak bychom nebyli, kdyby tehdy Reagan stiskl červené tlačítko. Troufám si tvrdit, že pak moc ráda spěchala opět do středoškolských lavic.

Pánovou třetí obětí se stala právě přicházející nešťastnice, která o jeho mimořádných vyprávěcích schopnostech neměla nejmenší potuchy. Přispěl jsem k tomu i já, protože jsem stařence uvolnil místo k sezení. Přece jenom, levou nohu mám zdravou, tedy nebyl žádný důvod k váhání. Nemohl jsem tak neslyšet jeho chvástalství o tom, jak dodával do rakouských Alp sedačky na lanovky, jak se tam dokonce ujal jeho zlepšováček na zjemnění toho nepříjemného drncání u sloupů. Jak zrovna na tohle přišla řeč? Jednoduše. Sedání si na sedačku - posazení na uvolněnou židli. Úctyhodné! Protože se tomu bábrlinka moc nedivila nebo hůř slyšela, zesílil, takže jeho historku o tom, jak se opilý na sedačce rozhoupal tak, až z ní spadl a natloukl si nos, museli slyšet i na již vzpomínané psychiatrii vedle.     

Do čtveřice všeho nevhodného si v čekárně všichni do jednoho vyslechli jeho story o tom, jak si hned po nástupu na vojnu zlomil nohu a sádru měl tři měsíce, jak pak další čtvrt rok pečoval o oheň velitele a vymetal kamna velitele, jak nesmírně byl poctěn tím, když poručíkovi mohl vařit kafe s rumem, přičemž kontroloval, aby jeho střízlivost nad opilstvím měla byť jen nepatrně navrch. Alespoň v pracovní době. Nepopírám, že poslouchat hlučného a vtipného pána nebylo zábavné, jak jinak, když se o zážitky určitě nedělil před diváky poprvé. Ale přece jenom, proč o tom třeba nenapíše blog. Spousty blogů, to by bylo něco! Druhý Větvička! Tak se ho teď snažím suplovat aspoň já.

Ne, já nebyl jeho další obětí, na mě si netroufl. Já ho měl přečteného hned po prvním povídání, já na něj upřel jasně čitelný pohled, na mě si netroufl. A kdyby přece jenom, řekl bych mu, proč si myslí, že na tichu v čekárně je něco špatného. Pan byl exhibicionista, o tom žádná, komediant k pohledání, každý jsme nějaký, ale překvapilo mě, že některé oběti ho poslouchaly rády, neřekly mu ať mlčí nebo se aspoň ztiší. Asi ze soucitu, protože by ho to hodně ranilo, vždyť během svého řečnění přiznal, že pro jistotu přišel o hodinu dřív. Myslím si, že to nebylo pro jistotu, že bylo všem jasné proč.

Ale abyste si nemysleli, že si na pána stěžuji jak moc mi lezl krkem, mám pro něj pochopení. Jak už jsem zmínil, s tím jací jsme, toho moc nenaděláme. A on nikomu neubližoval, svou ukecaností jenom vybočoval, rušil i bavil zároveň, ničím závažným se neprovinil. To spíš já, a teď mí kritici zpozorněte, přichází sebekritika.

Jak jsem ho tak byl nucen poslouchat, ušlo mi, že paní co seděla na židli a svém kabátě zároveň, odešla na záchod. No a já si myslel, že už do ordinace. Při maximální vytíženosti míst k sezení a průměrnou patnáctiminutovou dobou vyšetření mi přišlo, že to od paní není správné, protože kabáty a kabelky na židle nepatří. Proto jsem její bundu vzal, pověsil ji na věšák a sedl si. No a stalo se co? Paní jenom ve svetříku se vrátila vzápětí, nehnula ani brvou a sedla si na botník vedle mě. Jak se věci mají mi docvaklo až po chvilce, a teď babo raď. Nakloním se k ní a povídám pardon, naznačím pohyb do stoje, ale její všechápavý úsměv mě usadil zpátky. Oddechl jsem si, její nadhled a asertivita vítězila. Tu bych chtěl za ženu, ta by mě vyučovala! Toto extempore mě však pobídlo i k jinému pozitivním závěru: Ten tuze výmluvný pán, ať byl jaký byl, chvástalsky ukecané nemehlo se zlomenou hnátou a potlučeným frňákem, byl aspoň čitelný, snad upřímný, osobitý, nezaměnitelný. Bavil se, bavil nás, nestyděl se, hulákal, ale zdvořile oslovoval!

Napadá mě tak srovnání s těmi se sluchátky v uších a mikrofonem před sebou, jak si při chůzi najednou začnou povídat jako by sami se sebou. Když to zaslechnu, myslím si, že je to na mě, protože oslovování jako by se z nás pomalu vytrácelo. Ne, opravdu ne, „hele“ za oslovení fakt neberu! Z lekce lidskosti mi tak jako vítěz vychází paní které jsem zasedl místo a senior z čekárny. Přiřadit k nim by se hluční telefoničtí maniaci mohli jenom tehdy, kdyby v rukách něco nesli.         

Autor: Martin Hatala | pondělí 16.1.2017 13:41 | karma článku: 21,89 | přečteno: 1420x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy