Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už se těším na pařát!

Ohromují informace: Nejenom vědci si myslí, že za několik stovek let by se nám mohl prodloužit prst na ruce. Ti přemýšliví už tuší, že se to stane vlivem neustálého ťukání do mobilů, tedy častým psaním esemesek. Toť evoluce, není 

důvod tomu nevěřit.

Ale díky mně se prst rozhodně nezvětší, já se o to s třemi esemeskami týdně pro pařát budoucího lidstva moc nepřičiním. I kdybych ďobal sebevíc, ani tak bych nepomohl. Já totiž píšu asi dost divně a neprakticky, tou největší plochou – palcem. Podstatné tak je, že se o pokrok zaslouží aktivnější a jednotnější zbytek lidstva. A na to vsázím klidně celou ruku. To proto jsem o tom tolik přesvědčen, že se mezi námi hojně vyskytují i tací, kteří – ale posuďte sami:

„Jsi v práci?“ přišla mi esemeska. Odpověděl jsem, že ano, a zaradoval se nad stručně a jasně formulovanou otázkou. Ve stejném duchu jsem i odpověděl. Jenomže ono to pokračovalo! „Můžu přijít?“ Nepochopil jsem, proč by nemohla, když jsem v práci, kde jsem pro lidi, tedy i pro ni, tedy, jestli na sebe nevzala podobu neodbytného vetřelce. Zdá se, že vzala. Na tohle mu nebo jí přece nebudu odpovídat, snad jí dojde, že nepatřičný dotaz nedomyslela. Nedošlo. „Tak můžu?“ otravuje znovu.

Abych nebyl za ignoranta, té její pošahané hry se budu muset účastnit. Mimořádně, pro jednou mě snad neubude. Informoval jsem ji tak, aby přišla, nejlíp dopoledne. Následovaly tři vteřiny klidu, což bylo zneklidňující, protože: „Já bych radši až po obědě,“ dozvěděl jsem se. Otočil jsem oči v sloup, škoda, že to nemohla vidět. Šílím a rostu z toho k nebesům, vždyť jsem napsal nejlíp dopoledne, což odpolední návštěvu nevylučuje! A to jsem si o ní myslel, jak inteligentní a chápavá je to dívka. Do doby, než si se mnou začala dopisovat. Dobře, tak jednou to bylo v pohodě, podruhé jsem se přemohl, potřetí to už nezkousnu, a rozhodl jsem se pro bobříka nepsaní. To musí každý pochopit. Vydrželo mi to pouhých patnáct minut, během kterých mi třikrát poslala stejnou esemesku, pravděpodobně v domnění vesmírné poruchy na satelitní trase, tedy s výsledkem mého nepřijetí. To, že jí někdo neodpoví, zřejmě nehodlala připustit. Jak obdivuhodné! Asi jsem byl prvním pisálkem, který si k ní tohle dovolil! A nevyšiluju z toho jenom proto, že nemám esemesku zadarmo nebo za půl koruny asi jako ona. Tady jde přece o jasnost, stručnost, o čas, o nepodlehnutí zbytečnosti a hlouposti, o princip!

Empatické já ve mně nakonec zvítězilo, resp. jadrná zpráva o tom, že dělám do tří a je mi úplně u prdele, jestli přijde nebo ne. Tím jsem se od ní dalších textových hovadin zbavil, přičemž zbytek dne mi bylo ukrutně skvěle. Především proto, že nepřišla. Dopoledne ani odpoledne, doposud.

Za poněkud scestný název blogu se omlouvám, i když: Je jasné, že mnozí se zaslouží o to, jak se budoucím pokolením prodlouží prst, ale protože já a mí sympatizanti z vytrvalých mačkačů značně rosteme, k něčemu také úspěšně spějeme - k vysokému vzrůstu. No, a kdo ví, co všechno akrálního našim potomkům potomků potomků… povyroste. Což by zas mělo být prospěšné po jiné slastné stránce. 

Autor: Martin Hatala | čtvrtek 22.12.2016 11:37 | karma článku: 22,55 | přečteno: 1380x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy