Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krb nám spadla, krb nám spadla...

Tak právě tohle se mi stalo. Ale tehdy jsem si neprozpěvoval, až teď je mi hej. Text v písničce je o tom, jak starý pecař není doma a mladý to neumí. Až na záměnu s pecí je tohle pravda. Nebyl jsem doma a junior se nad manuelními

pracemi také zrovna dvakrát nerozplývá.

Byl jsem v práci, kam mi tuhle novinku o bourání krbu odborníci zavolali. Znělo to asi takhle:

„Pane Hatala, máme pro vás novinku. Ale radši si na to sedněte – sedíte už?“ No, neseděl jsem, co bych seděl, celý den jsem na nohách, tak proč bych si měl právě teď sedat. Kvůli tomu, že mi nějakej moula volá, že si s něčím neví rady? Ale ať má radost, odpověděl jsem, že sedím. „Takže dvě zprávy pro vás máme…“ a ani mi nedal vybrat kterou (je jasné, že to bude dobrá a zlá,) chci slyšet dřív. „Takže ten šílenej krb máte sundanej jak jste chtěl, ale víte co se taky stalo? No, asi nevíte. Spadl nám i komín jak byl hned vedle, víte?“ Věděl jsem, posadil jsem se.

„Ale nebojte, ne úplně celý, jenom ten uvnitř, a asi tak půlka, no, možná trochu víc, když na to tak s odstupem koukám. Takže teď máte na parketách kopec sutin a všude plno prachu. Z krbu a z komína. Vlastně ne, měl jste, už jsme to všechno vyházeli oknem ven, jinak bysme se tam nehli. Je toho tak na malý kontejner, no, ale pár cihel se nám skutálelo po srázu dolů, no, něco dopadlo i na tu silnici tam úplně dole, tak abyste věděl, kde všude hledat, až budete dělat pořádek. Štěstí bylo, že zrovna nejelo žádné auto. A ty keře u chatky, to jsou asi nějaké plevele, že jo? Já jen, že jsme si jich všimli, když už bylo docela pozdě. No, že byly tak nešťastně pod oknem, byla smůla… Tak vám vlastně volám hlavně proto, že chceme jet pro cihly a maltu, abyste to jako odsouhlasil, jo? Teda i tu práci navíc, samozřejmě, a že tu rouru do komína vám dnes dát nestihneme, takže si večer nezatopíte, ale ten prach snad už klesne, ju? Dohodnuti? Mějte se a přeju hezký den!“

Ano, tak to se mi stalo. Co k tomu ještě dodat? Třeba to, že každý řemeslník, když má tu čest něco bourat nebo předělávat něco po někom, vždycky se dozvíte, jaký fušer, fífák a debil to dělal před ním, jak amatérsky a nesmyslně, že on vám to zhotoví naprosto suprově, tak jak jedině se to má. Jo, a ještě jedno mají všichni společné. Že k vám přijdou koncem října, maximálně začátkem listopadu, vám na tuty slíbí, ale nakonec je z toho konec listopadu. Kouknou se na to a poví vám, že to zmáknou za den, maximálně za dva, za tři - a teď zbystřete! Těm mým to trvá 14 dní a ještě není všemu konec! A víte proč?

Přijedou, něco málo pošolichají, aby zas spěchali jinam. Pak zas hodně pršelo, jindy nenastartovali auto nebo něco zapomněli, opět přijeli, dali sváču, zhodnotili, navrhli, odpočívali, hoďku pracovali. Si myslím já, já u toho nebyl, ale dovedu si představit, jak dlouho která práce může trvat. I když si moji laickou představu vynásobím dvěma, za týden u mě neměli co pohledávat! Ještě, že nejsou placení od hodiny. Nejblší ale je – co bych si bez nich počal? I když, na druhou stranu zase – co oni beze mě?

Autor: Martin Hatala | úterý 13.12.2016 16:18 | karma článku: 21,73 | přečteno: 669x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 14,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy