Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo jsou Hrobaři silnic

17. 04. 2018 13:08:54
Jsou to neználci, kteří si za volantem nejsou jisti sami sebou teoreticky ani prakticky, takže se chovají scestně, neohleduplně, ustrašeně. Uvedu dva nedávné případy: Na běžném kruhovém objezdu, tedy se značkou dej přednost

v jízdě, má dopravní prostředek přednost, takže jenom někdo s pomatenou myslí se může zachovat tak, že odtud upřednostňuje blížící se autobus. Jako by snad někomu nestačilo brzdění při výjezdu z kruháku kvůli nevhodně umístěným přechodům pro chodce, to zas někdo musí přijít na další hovadinu, kterou si dokazuje co? Čechrá si tím ego? Vyléčil si onen řidič pochroumaný charakter? Jestli ano, tak hodně prapodivným způsobem, na špatném místě, nevhodným až nebezpečným manévrem.

Ano, všichni řidiči mají předvídat, být připraveni na kdejakou dopravní svízel, tak jezděme dvacítkou, to se snad nikdy nic vážného nestane, a bude po problémech. Ale proč si nebezpečné situace vytvářet cíleně a nesmyslně? Opakuji, že v případě jízdy na kruhovém objezdu dáváním přednosti autu, které se na vjezd do něj teprve chystalo.

Jasně, každý to známe, můžou nastat okolnosti, kdy je solidárnost na místě. Třeba v případě, kdy kolona aut jede po hlavní krokem, takže zástupy aut z vedlejší silnice jsou bez šance. Tam to při brzdění v případě nepozornosti řidiče za ním odnesou jenom nárazníky, ale na kruháku, po kterém jela tři auta a jedno se do něj vjet chystalo, to pro mě byla odzbrojující novinka, tam jsem dupnutí na brzdu opravdu nečekal. A já se ptám – panebože proč? Proč, když máme jasně dané předpisy? Když je nebudeme uznávat, je to už kousek k zastavování na křižovatkách ve všech směrech, na semaforech na zelenou, k umanutému řízení podle svého. Ať žije galimatyáš, všichni si jezděme podle momentální nálady, nechme se ovládat city, ať to u nás vypadá třeba jako v Káhira City.

A jestli si myslíte, že zveličuju, nebo si dokonce vymýšlím, tak druhý silniční příklad stojí taky za to. Jedu po hlavní, přibližuju se k připojovacímu pruhu, dlouhému asi 300 metrů. Auto v něm ujede asi 50 metrů, blinkr vlevo a zastavuje. Pokorně čeká, až bude mít volno, před sebou 250 připojovacích metrů! Šílenost, hazardérství, sebrat řidičák! Jet za ním já, neubrzdím to a má mě v kufru. Jindy jsem byl jsem svědkem toho, jak auto v připojovacím pruhu jede pomalinku, pomalinku, vyčkává, to na hlavní se mu přibližuje a radši zpomaluje také, protože se nemůže uhnout vlevo, až pruh končil. Oba zastavují a dávají si přednost, gentlemani jedni! Zastřelit, vymýtit, pobytu na silnicí neschopen!

Totiž: Kdyby to „připojovací auto“ rozfofrovalo tak, jak má, jen by se vsunulo a šťastní by byli všichni! Když jedu v připojovacím pruhu já, mrknu se, jak to vlevo vypadá, a podle situace přidám, uberu, rozmyslím se, vjedu. Chce to jen trochu střídmého odhadu a nebát se. Snad nikdy se mi nestalo, že bych přijel až na konec připojovacího pruhu a musel čekat.

A co uhýbání aut doleva kvůli usnadnění připojování z pruhu? Jen když to jde, samozřejmě. Teď si to asi u mnohých pohorším, ale nejsem tomu nakloněn. Taky proto, že jako spolujezdec v sanitce jsem byl účastníkem toho, jak řidič „připojovacímu autu“ doleva solidárně uhýbal, až do poškrábání autobusu plného hudebníků. I taková může být odměna za řidičovu ohleduplnost. Že vám se to stát nemůže, protože se pokaždé stoprocentně přesvědčíte? Takové sebevědomí vám přeju a závidím, ale vězte, že člověk je tvor omylný, tak proč riskovat, když se nemusí? Naučme se raději z připojovacího pruhu správně vyjíždět! A to jsem ještě nezmínil zipování a loudaly, kteří jedou s telefonem 70, a když hovor skončí, tak 110. Co na tom, že ti za ním žalostně trpí.

Kolikrát mám pocit, že hodně řidičů si v ustrašené a pomalé jízdě dokonce libuje. Křižovatkou projíždějí pomalu a pět vteřin po zelené, padesátkou jedou už sto metrů před cedulí, aby se obcí vlekli čtyřicítkou, a to i v noci, přibrzďují před každou zatáčkou, aby se snad nevyklopili, při odbočování vpravo si nadjíždí tak, jako kdyby vezli pět vagónů, doleva se zas drží pravé krajnice, i když levým kolem by měli být co nejblíž středu, a někteří řidiči i se silnými vozy brzdí dopravu na dálnici tím, že jedou takzvaně na úsporu. Tak se ptám proč, proč to všechno? Nejspíš proto, aby svým neumětelstvím obírali schopné řidiče o měsíce života.

Autor: Martin Hatala | úterý 17.4.2018 13:08 | karma článku: 22.77 | přečteno: 1047x


Další články blogera

Martin Hatala

Rodinný úkaz

Když rodinné pouto skřípe až nefunguje, zvláště ve vztahu rodiče - dospívající syn, zvláště, když si otec myslel, že hůř už být nemůže - dozví se pravdu.

13.9.2018 v 14:25 | Karma článku: 16.73 | Přečteno: 659 | Diskuse

Martin Hatala

Rodinný pedofil

I přes přitažlivý a jasný název si nemyslím, že něco zásadního prozrazuji. Ono totiž - co se kolikrát jeví na první pohled černobíle, může být po prozření úplně jiné, jasně barevné. A proto - važme svá slova, úsudky, závěry.

3.9.2018 v 14:37 | Karma článku: 33.37 | Přečteno: 3232 | Diskuse

Martin Hatala

Kemp na poslední chvíli - doufám, že nezopakovatelný zážitek

Kemp u Berounky v Dobřichovicích. Sehnaný den předem, naštěstí jenom na jednu noc. Abych byl upřímný, tak nejdřív jsem regulérně objednal jednu dvoulůžkovou chatku, dostalo se mi kladného potvrzení, ale záhy mi volala slečna

26.8.2018 v 8:07 | Karma článku: 24.24 | Přečteno: 1386 | Diskuse

Martin Hatala

Výhody letošního horkého léta

Stručně, jasně a výstižně, já, tedy zcela odborně rozeberu klady a přínosy dlouhodobého horkého letního počasí, kterého má většina z nás až po krk. Takže, jenomže! Za prvé až za poslední, zde jsou ony přínosy:

19.8.2018 v 8:12 | Karma článku: 18.90 | Přečteno: 457 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Aleš Presler

Zemana čekala v Přerově skupina protestujících, aneb jen tak si trochu kopnout.

Použil jsem část titulku z hlavní stránky iDnes. Prezidenta v Přerově vítalo zhruba čtyři sta lidí, 7 (slovy sedm) z nich proti jeho návštěvě protestovalo. Ten titulek je novinařina?!

26.9.2018 v 9:29 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 371 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Křidýlko, nebo stehýnko?

Raději pivo, nebo víno? A když víno – bílé, nebo rudé? Blondýny, nebo brunety? A z fastfoodů ALFA, nebo BETA? To je oč tu běží. Nejnověji v Karlových Varech. V úterý 25. září 2018 tam slavnostně otevřeli první restauraci BETA.

26.9.2018 v 9:15 | Karma článku: 3.57 | Přečteno: 137 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Zesprosťačení povinné četby

Nejen sociální sítě snesou občasnou vulgaritu. MŠMT ČR nařídilo v rámci zatraktivnění čtení zesprosťačit následující tituly povinné četby.

26.9.2018 v 8:08 | Karma článku: 8.24 | Přečteno: 524 | Diskuse

Anna Putnová

Výuka jazyků – investice bez rizika

Výzkumy z posledních let ukázaly, že jazykové kompetence obyvatel jsou pro rozvoj země důležitější než např. dotace do průmyslu či podpora zahraničních investic. Znalost cizího jazyka je podstatným faktorem v konkurenceschopnosti.

25.9.2018 v 22:01 | Karma článku: 8.98 | Přečteno: 240 | Diskuse

Marek Trizuljak

Mnichov 1938 - Nacistické recepty už nikdy!

Základním poučením z událostí kolem Mnichova 1938 je varování před démonem nacionalizmu ve všech jeho starých i nových podobách. Nacionalizmus napáchal v lidské historii dost zla, válek a utrpení. Už nikdy více!

25.9.2018 v 20:48 | Karma článku: 12.65 | Přečteno: 394 | Diskuse
VIP
Počet článků 535 Celková karma 22.96 Průměrná čtenost 1553

Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Recenzent - Knihy.iDNES.cz Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více




Najdete na iDNES.cz