Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Asi jsem tu byl a měl bych diskutovat...

0 0
možnosti
Foto

Vynikající článek. Podmiňovací způsob si mohu dovolit leda tak já, když na manžela udělám v obchodě psí oči a řeknu 'nekoupil bys mi ten zákusek' - protože vím, že mi ho stoprocentně koupí.

2 0
možnosti

Pane Hatalo,

ve svém zápalu napadáte použití podmiňovacího způsobu i v případech kdy jsou naprosto vhodné.Konkrétně:

"Nebo MUDr. Prymula: Školy by měly zůstat zavřené minimálně měsíc."

Ty školy už jsou na základě nařízení zavřeny a nikdo neví jaký bude vývoj epidemie a jak dlouho budou muset být zavřeny. Teoreticky by to mohlo být kratší než měsíc, pravděpodobně to bude déle, ale dané sdělení podmiňovacím způsobem umožňuje flexibilitu v rozhhodování o déce uzavření, která nikoho nepřekvapí. Za těchto okolností by byla formulace "školy budou zavřené jeden měsíc" naprosto nevhodná a vyvolávala by falešná očekávání.

2 0
možnosti

Co to je: By měly? Tak budou nebo nebudou zavřené? Striktnější je: Školy budou zavřené minimálně...

0 0
možnosti

"V současné situaci jsou nutná zcela jiná spojení - slova hlasitá, rozhodná a důrazná. Jako: Zakazuje se, přikazuje se, povinně nařizuji!"

Ale ano, souhlas ..ale zjemnělá, humánní Evropa, která klade takový důraz na práva jednotlivců či menšin, není na nic takového mentálně připravená.

To by bylo povyku, že jde o zbytečnou šikanu, diktaturu, Babišismus atd..

Na tohle není nikdo připraven..ani obyvatelstvo..ani vlády..

3 0
možnosti
  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy