Diskuse

Promiň, Karle!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Karel Gott byl jen nejoblíbenějším zpěvákem kulturně těch nejnižších vrstev obyvatelstva (vyčísleno počtem "slavíků"). A jen jejich umělcem. Pro náročnějšího posluchače umělcem nebyl, jen plytkým komerčním zpěvákem pop music. Měl výjimečný hlas, ale uměleckou kulturu nízkou.

Státní pocty proto takovému člověku nenáleží, a vyhlásit den jeho pohřbu "dnem státního smutku" je nehoráznost a urážkou kulturnější části národa.

0 1
možnosti
Foto

Pane doktore! Za posledních pět let se ze čtyř mých blízkých příbuzných stali nebožtíci. Ačkoliv konec všech byl očekávatelný, u mě zemřeli všichni neočekávaně. Člověk doufá a skoro si myslí, že ti milovaní tady s námi budou věčně, i náš pan premiér si to myslel. Karel byl taky milovaný. Všichni ti vědci a doktoři, o kterých píšete, jsou sice dobří, ale ne milovaní. Tak pochopte mě i Jiřinu Bohdalovou.

1 0
možnosti
Foto

Ten kdo zná a umí ptačí nářečí, ta patřila mezi několik písní od KG, které jsem dokázal imitoval. Matuškovo všechny. Ten byl také v republice u mě na prvním místě. Oproti Tobě, Martine, byl zpěv a divadlo pro mě koníčkem. Sice jen jako amatéra, ale i profesionálové okolo toho mě zajímali. Dokáži se dívat na uhozený film, pokud tam hraje výborně herec, dokážu poslouchat uhozenou píseň v případě, že je dokonale zpívaná. Proto si dobrého pěvce poslechnu i v angličtině kterou neovládám. Ale napsal jsi to dobře R^

Ale jako lékař víš, že zpívat je zdravé. Pokud tak činíš na WC nebo v koupelně, zajímalo by mě, jaký žánr to je...

2 0
možnosti
Foto

Ví, že zpívat je zdravé, ale stejně Vám půlhodinu zpěvu denně nenaordinuje. Ten zpěv totiž nic nestojí,

A já Vás někde viděla s kytarou. Jste fakt šoumen!

0 0
možnosti

Stát se vlámal do rodiny - ta jeho návrhy přijala. Nevím, co by Karel řekl, že povinně budou uzavřena kasina - asi nejlépe asi i v Las Vegas. Povinně se připojí i úřady, budou otevřené, ale vyvěsí vlajku na půli žerdi. Jak budou úředníci truchlit, nevím. Arcibiskup pražský - Primas český - D. Duka, přijal zprávu, že je mu předurčena činnost v Kulturním domě. Co si o tom myslí netuším, již organizuje. Nevím, zda si Karel tak nějak představoval zisk svého posledního Zlatého Slavíka ... ? Promiň Karle, taková je doba ...:-)

0 0
možnosti
Foto

Pohřeb zpěváka Karla Gotta by měl být takový, aby se ho všichni ti, kdo cítí potřebu se s ním rozloučit, mohli zúčastnit. Smutné by bylo, kdyby by jeho pohřeb tajný. A ty navržené státní pocty si zaslouží za to, že byl velmi nadaný, ale hlavně i pilný a svým zpěvem proslavil naši zemi i v zahraničí. Ten mediální humbuk ve středu po jeho skonu se mi vůbec nelíbil, byl přepjatý a hysterický, připadalo mi, jakoby se média předháněla, která se zviditelní víc. A ty hádky na webech kolem jeho pohřbu byly opravdu neetické. Já jsem si Karla Gotta pro jeho nadání, pracovitost, píli i dobrou povahu vážila, ale nikdy jsem neměla potřebu jeho nahrávky příliš často poslouchat, ani si je pořizovat... Můj vkus je jiný... A že je bude vyhlášen státní smutek - je divné.. Máte pravdu, pane doktore, - ať každý drží smutek podle toho jak sám uzná za vhodné, za toho, koho znal, a byl mu blízký. Nežijeme přce v Severní Koreji - a víme, že smrt je součástí lidského života, čeká každého z nás. Díky za Váš upřímný článek. R^

3 0
možnosti

Nic proti blogu. Jen mi jde proti srsti název ... nepoznali jste se osobně a osobně tykáte, to je poněkud neslušné, Karel Gott byl velmi oblíbený, ale přesto to nebyl to náš příbuzný, kamarád ani majetek.

4 0
možnosti

Máte pravdu, měl jsem vykat.

0 0
možnosti

Váš blog se mi moc líbil - v té upřímnosti, kterou jste sdělil a přiznáním, jak to máteR^ Já se "vyjevila" v opačném duchu - ale to není podstatné;-). Díky za tu upřímnost:-).

3 0
možnosti

Myslím si, že pohřeb se státními poctami je adekvátní. Nejen kvůli věhlasu Karla Gotta, ale i kvůli tomu, že je v republice mnoho lidí, kteří se chtějí rozloučení s ním zúčastnit (někteří se kvůli tomu chystají do Prahy). Poněkud přes čáru se mi ale zdá vyhlášení státního smutku. Podle mne ať si každý smutní podle svého (když má tu potřebu), ale proč nařizovat státní smutek se všemi negativy, které to sebou nese (rušení dlouho plánovaných akcí apod.)? To by si nejspíš nepřál ani Gott. Dost se divím paní Gottové, že na vyhlášení státního smutku přistoupila.

4 0
možnosti
Foto

I na pohřeb bez státních poct by se jistě sjelo stejné množství lidí...

3 0
možnosti

Možná jinak. Karel byl tak nesmrtelný "", mě to překvapilo a řekl jsem si "když on, tak každý", jestli mi rozumíte. Prostě, když se člověku blíží osmdesát, vidí to možná z jiného úhlu pohledu.

0 0
možnosti

Jádro pudla je přece tam, kde vyslovujete názor stran onoho státního pohřbu nebo pohřbu se státními poctami. A ten odstartoval proč ne a proč ano. I Vy jste se stal součástí potřeby se k tomu vyjádřit. Proč on ano a ti ostatní ne. Je to normální, lidské. Ale určitá zdůvodnění překračují pro mnohé rámec toho, čemu se říká pieta. A tak zaznívají výroky, které by do pohřbu měly být tabu. A protože to má každý jinak - děje se to, co se děje. Zesnulý ještě ani nevychladl a už se lidé hádají o to jaký vlastně byl, zda si metál zaslouží či nezaslouží. Bylo tomu tak u Havla, bylo a bude tomu nad každým vyznamenaným a holt je tomu i nad pohřbem za účasti státu u Karla Gotta.

A k tomu zda ano či ne. Rozhodují o tom konkrétní lidé stejně jako o vyznamenávání k 28. říjnu dokonce jediný člověk. Je a bude to vždy subjektivní. Pokud Vy byste byl předsedou vlády, prezidentem či ministrem kultury, choval byste se zcela přirozeně tak, jak jste napsal.

Proto je pošetilé se o takovouto věc vůbec jakkoli přít. Bohužel člověk je člověk. Takový jaký je.

Jistě mohou být překročeny hranice. Ale jsou v případě Karla Gotta opravdu překročeny? Ve své profesi dosáhl něčeho naprosto mimořádného, čeho nedosáhl v této profesi nikdo před ním a asi nikdo po něm. Ohlasy v Německu, na Slovensku ba i v Rusku jsou obdobné jakkoli ne tak vypjaté. A Gott opravdu zemi nereprezentoval a v té cizině nepropagoval? A že je ten pop mezi lidmi daleko populárnější než třeba věda? A proto taková odezva. Co s tím chcete dělat?

4 0
možnosti

Odpověď na otázku: nic se s tím nedá dělat. Herectví, hudba - k tomu všemu jsou média potřeba, o uměleckých oborech se vždycky bude vědět víc.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS