Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Empatický plurál - běžný stylistický prostředek.

0 0
možnosti

Konečně tak vím, jak se ten nesmysl pojmenovává. Děkuji.

0 0
možnosti

Docela chápu, taky mě to vždycky naštve.

Nejlepší jsou takový ty domácí řeči: vyměníme koberec, vymalujeme pokoj, opravíme auto, odneseme ledničku nahoru,, a já su par ztrhaný jak blázen z té váhy zatímco polovička na mě nechápavě hledí proč mi "my" přijde divný.

1 0
možnosti

stříhejte se sám a máte klid....a tam kde to nezvládnete pozvěte sousedku:-)

0 0
možnosti

Á koukněme, zřejmě vlastní zkušenosti!:-) Ono, taková dobře vytrénovaná sousedka po všech směrech, věru nemusí být špatná investice. Asi.

0 0
možnosti

Co s pitomečkama, čertícíma se pro běžné způsoby mluvy? Asi nechat vypsat a příště nečíst.

0 1
možnosti
Foto

H18a28n79a 88V40l50k86o59v49á

14. 9. 2017 14:26

:-)Musím říct, že mi takové to kadeřnické ňuňání a pokvokávání taky trošku leze na nervy (naštěstí mám kadeřnici, která je dospělá a nedělá to),ale pracuji s dětmi a pokyny udílím v tom množném čísle první osoby....Zdá se mi, že ty pokyny potom zní méně jako rozkaz.

0 0
možnosti

S tou menší rozkazovačností souhlasím, ale taky se může jednat o nerozhodnost, jestli vykat nebo tykat, pak i o dětinskost. A Vám speciálně prozradím to, že jsem žádnou paní kadeřnici neseřval. To už tak pisálci někdy dělávají, že text záměrně vyhrotí. Možná proto dnes takhle, že mě dlouho nikdo morálně nesejmul, tak mi to asi chybí a čekám na to! :-)

Ale že se s "množnou" mluvou setkávám často a štve mě to, je pravda. Na co pak máme tykání, vykání, jednotné a množné číslo? To má přece sloužit k rozlišování, k upřesňování.

0 0
možnosti
  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy