Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

I33v49a76n 85V27e94s58e49l19ý

15. 6. 2017 16:08

S tím "milováním" něčeho jsem se drsně vyléčil v druháku na gymnáziu. Měl jsem z ruštiny přeložit, že kdosi má něco rád a já si nemohl vzpomenout na mít rád a přeložil to jako milovat a takový smích celé třídy jistě nikdo nezažil (vliv asi měl i tehdejší náš věk). Takže si to pamatuji těch čtyřicet sedm let stále, že jídlo, a mnoho jiného, mám rád.

0 0
možnosti
Foto

Hezky blog! Ale bez prenesenych vyrazu by byl jazyk nudny. Nic se nema brat doslovne, ani zivot :-)

0 0
možnosti

Omlouvám se - ještě jedna poznámka: Ani největší teoretik nepředpokládá, že hovorová mluva te shodná s mluvou spisovnou. Té spisovné by se měly blížit oficiální promluvy. Spisovná češtine je (jak už název napovídá) ta, kterou se píše.

0 0
možnosti

Už poslední poznámku (mne, jsoucího na tomto světě více než tři čtvrtiny století):

Svíčkovou (vepřo-knedlo, pivko, jarní vánek) jsme milovali již před pětešedesáti roky. Že Vy nevnímáte obecnou mluvu není chyba těch, kdo jí užívají. Mladí, jako staří.

A hezké sexy ženy jsme tenkrát - poberťáci - žrali! Zas nic nového pod sluncem.

1 0
možnosti

Jsem obrovský blb. Opravdu si nepamatuji kdejaké datum (ono není jen to u lékaře, jsou i další). Nepamatoval jsem si ho ani v dobách před elektronickými vymoženostmi (jsa mladší).

Kupodivu, ve většině ordinací tento fakt akceptují. Nejen v mém případě. A postrčí mi papírek s poznamenaným datem, hodinou a pro jistotu i názvem dne. Nemusí čekat, až to starými, neohebnými prackami (a s téměř slepýma očima) vyťukám do telefonu.

1 0
možnosti
Foto

Vladimíre, takhle to dělají i u mě - v Německu bez požádání. Asi je na mně vidět, že je to zapotřebí...

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS