Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J32a26n 37R41á64ž

13. 11. 2016 16:36

Tvrdéh dřevo nesušené v sypaném stavu - směs listnatých (PRMs) 980- 1250Kč, a v naskládaném stavu (PRMr) 1300-1500Kc. Tak se pohybují ceny dřeva štípaného 35cm v okolí Brna. S dopravou na 30km jste koupil velmi dobře.

0 0
možnosti
JH

J17a93n 88H60r14u32z30a

20. 11. 2016 15:07

1 km náklaďáku stojí 30 -33 kč. Je třeba slézt z kola do světa reality.;-D

0 0
možnosti
JH

Co sahají mé znalosti tak 1 m3 v polenech tj. běžný metr je cca 0.7 m3 tzv. sypaného metru to je nasekané na polínka. Tak ty 2,3 m3 jsou ještě docela v pohodě.

Dřevo má proschnout min. 1 rok. Ale to asi víte. ;-)

0 0
možnosti
JR

J30a73n 22R23á97ž

13. 11. 2016 16:43

S dřevem s vlhkostí nad 20% topí jen ten, kdo chce mít komín plný dehtu , u krbových kamen i denně začerněné sklo dvířek a počítá s tím, že ho spotřebuje o cca 30% vic.

Já kupují dřevo na jaře ze zimního řezu a nechávám ho dvě léta proschnout v dřevníku.

Dá se taky koupit dřevo už vysušené pod 20%, ovšem je podstatně dražší.

0 0
možnosti
Foto

Tři metry břízy mě stály taky 3500,- Měl jsem tu kliku, že jsem strávil chvilku na internetu a porovnával a zjišťoval co a jak, protože v této disciplíně jsem taky nováčkem. Pak již jsem obdržel dřevo za 3300,- doprava cca 15 km mně byla účtována za 100,- a kilo jsem dal dobrovolně navíc. Rozdíl byl v tom, že jsem se dopředu na vše zeptal a dostal info o rozdílu sypaného a skládaného dřeva a tak jak bylo slíbeno, tak jsem to obdržel.

3 0
možnosti
PM

Byl jsem na tom podobně jako vy. Až dodatečně jsem zjistil, že je rozdíl mezi prm a prms, že není-li uvedeno jinak, je dřevo VŽDY syrové a musím ho dva roky skladovat, že dovoz cca 10 Kč/km je považováno za standard, takže 9 Kč/km je opravdu příznivá cena, a že pokud si to vyloženě neobjednám (a nezaplatím za to!), nikdo se rozhodně nebude polínko po polínku skládat s dřevem na korbu, aby bylo jasné, co je měkké a co tvrdé (a proto není moc dobré objednávat dva typy najednou). Trochu jsem se vyzuřil, ale když jsem pak dodatečně zjišťoval, co a jak, došlo mi, že je chyba na mé straně. To, že neznám věci, které jsou považovány u palivového dřeva za standard (a upřímně řečeno, těch informací je plný internet), není chyba dodavatele, nýbrž mě jakožto zákazníka, který neví, jak říct, co vlastně chce, a pak se diví, že dostal něco jiného... Kdybych alespoň do telefonu tenkrát řekl: "Právě jsem se přestěhoval na vesnici, objednávám dřevo poprvé a nic o tom nevím, můžete mi k tomu říct nějaké podrobnosti?" Ale já řekl jen: "Potřebuju dva metry dubu."

2 0
možnosti
BR

Klasická chyba všech zákazníků, kteří nemají ani potuchy, jak se měří a počítá objem dřeva.

Objem dřeva se počítá na m3 - zjednodušeně se měří délka a průměr klády na středu a podle naměřených hodnot se v tabulkách vyhledá objem. Tabulky jsou pro každou dřevinu zvlášť - tedy pro smrk, buk, dub, borovici ...... Objemová jednotka se značí jako plnometr -1plm. Slabá kulatina a špice stromů se označují jako surové kmeny a podle výšeuvedených rozměrů se zatřiďují do jednotlivých objemových tříd ( 0 - 0,05 m3, 1 - 0,1 m3, 2 - 0,2 m3, 3 - 0,3 m3 .....) Palivové dřevo se vyrábí hlavně z těchto sortimentů - pro těžaře je to v podstatě odpad, který prodávají kolem 400-800 Kč/m3 při kamionovém odběru.

A nyní pozor - tady je ten rozdíl: Palivové a rovnané dřevo v 1 metrových délkách se počítá v tzv prostorových metrech, které se značí jako 1 prm (prostorová metr). Měří se to tak, že objem srovnaných polen se musí vejít do krychle 1x1x1m. Je to kvůli tomu, aby se polena v 1 metru nemusela složitě kubírovat a objemy jsou dané lesnickými tabulkami. Ty nám určují že 1 prm jehličnatého rovnaného dřeva má objem 0,65 m3 a listnatého rovnaného dřeva má objem 0,55 m3

Drtivá většina všech prodejců využívá to, že 99% zákazníků toto nezná a tak jim prostorové metry dřeva prodávají jako kubíky - což je samozřejmě podvod. Takže si domů hrdě přivezete 3m3 listnatého paliva - které nemá ve skutečnosti ani polovinu deklarovaného a zaplaceného objemu, protože to jsou ve skutečnosti 3 prm paliva - a nehledě na to, že prodejce nijak úzkostlivě neřeší, jestli je to skutečně krychle 1x1x1m.

Pokud by se stalo něco podobného mě - tak by chlapec velmi rychle dřevo zase naložil a velmi rychle s ním odjel, protože jinak by měl na krku minimálně kontrolu od obchodní inspekce a finančního úřadu ....

4 0
možnosti
MH

Správně a hezky jste to napsal. Toto by si měli přečíst všichni v chatových oblastech!

0 0
možnosti

Na to, jak mlhavá byla dohoda a jak zběžná přejímka, dopadl jste ještě docela dobře.

3 0
možnosti
MH

:-)Hned se mi mokrým dřevem topí líp :-(

1 0
možnosti
MB

Snad ještě rarita na doplnění.

V Ostravě bydlí kolega, který je vlastníkem lesa na Valašsku. Dřevo si kupuje v místě bydliště ! Na můj dotaz ? Právě ta doprava + nehodlá si ničit osobní auto hromádkami ... Výhoda - Vidí mne po svém lese a má zákaz mi oznamovat nález hřibů, (v radosti musím najít sám). . Už blbě vidím, tedy mne zastavuje zvoláním - Stop ! Pak jsem hledač velice úspěšný ! ... :-)

0 0
možnosti
Foto

K45a83r80e66l 73M89á23d43l49e

13. 11. 2016 9:11

Správně jste přiznal, že jste v kupování dřeva nováček. Je to k poznání. U nás je teď spousta nabídek v místních inzertních novinách, v letáčcích na sloupech atd... Prakticky všude je jasně, nikoliv droboučkým písmem, uvedeno, že se jedná o volně sypané dříví. Ceny se moc neliší, tak je dobře všimnout si i ceny za dopravu - u té bývají rozdíly dost velké. Na tyto firmy se bohužel nedají vygůglovat zákaznické recenze, tak je dobré poptat se místních, s kým mají jaké zkušenosti. Pokud má nějaký místní borec starý náklaďák a přivydělává si tím, že do vesnice dováží písek a palivové dřevo, nenechte se splést tím, že jste si s ním v hospodě potykal, ta "přátelská cena" nemusí být nejvýhodnější.

U počítače se mi válí dvě faktury. Z konce léta na dub za 1150 Kč s DPH, bohužel byl příliš čerstvý na to, aby se jím dalo topit. Druhá z tohoto týdne od stejné firmy na buk za 149 Kč s DPH - to už bylo na konkrétní dotaz, jestli nemají nějaké listnaté dřevo tak vyschlé, aby bylo rovnou do kamen. V obou případech doprava zdarma, protože faktury byly přes 10 tisíc. Ceny uvedené v článku mi proto připadají normální.

1 0
možnosti
MH

Ceny jo,ale domluvené množství nikoli.

0 0
možnosti
MB

1) Smyslem veškerého obchodu je, udělat to tak, aby v zúčastněných zůstal dojem příznivý, v touze to opakovat znovu. Nemůže zůstat dojem drtivého vítěze a poraženého ...

2) Kupovat např. dřevo nyní , 11/2016, je nesmysl. Poptávka = cena je obrovská + stejně se s tím topit nedá, bude mokré - zničí se komín. Obrana kupujícího - prodejce "Jej musí prosit, že rád doveze", :-)tedy nejpozději v létě ! ... (1-2 roky předem) ...

3) Čekatel dřeva bude - Vždy ošizen ... Jde o to v jaké míře a s jakou exelentností ...

Aby eliminoval své zklamání, tedy zavedenost a pověst dodejce. Papír, účtenka , jako samozřejmost. Na 99% ji chalupník vyhodí, je mu k ničemu - S tím je počítáno. Taky jsem měřil uloženou hromadu, (mj. na www jsou vzorce).

Nedopovídá to nikdy - těším se, je to zase levné ! Pohonné hmoty mám zadarmo !

(Jsou v ceně 1m3) .... Nicméně firmu pozvu zase - Je s nimi sranda + dojem příznivý !

3 0
možnosti
ZJ

Jestli děláte ve státní správě, tak se nedivím, jak to vypadá.

Ono je rozdíl sypaný metr a rovnaný metr. A 9kč/km není nic přemrštěného.

1 0
možnosti
  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy