Kambodža

18. 03. 2019 14:29:10
Proč zrovna tam, slýchával jsem často. Takovou dálku a sám? Protože zrovna tam by se mnou nikdo nejel, měl jsem připravenou odpověď. Je to tam opradu o jeden až dva levely níž než v Thajsku? Nabízím dojmy s obrázky.

Můj třicetiminutový francouzský přítel, s kterým jsem se seznámil ve frontě na odbavení v Singapore tak, že se na mě pořád usmíval. Prý letí do Phnom Penhu na ryby a vezl si s sebou i prut. Pak mě odvlekl do kuřárny, kde kouřil. Protože jeho angličtina byla lepší než moje, na jeho každou druhou otázku jsem rázně odpovídal GATE C a přidal jsem do kroku. A protože se mi pořád tlemil, podezřívám ho, cože vlastně to kouřil a já čichal.

To je Eda z Kladna. V baru a restauraci na Otres beachi v Sihanoukville tvrdě pracuje už 15 let. Protože by to měl na denní dojíždění domů docela daleko, je nucen přespávat v restauraci (přes noc) a u stolku číslo 9 (přes den,) noc co noc, den co den. Že je to Čech jsem poznal, když na malé kambodžské spratky, kteří lezli na kulečníkový stůl jadrně po našem zařval a přidal i dovětek, že stačí, když nám tu všude dělají bordel krysy. Eda hodně a vtipně mluvil, ale nic z toho vám prozradit nemůžu, neboť informace to jsou osobní a tudíž neuveřejnitelné. Mimochodem, všimněte si té úžasné asimilace – ještě dalších 15 let a Evropana byste v něm nenašli.

A éto Dmitrij iz Rassiji. Seznámili jsme se na plavbě přes tři ostrovy, kde on se potápěl a já šnorchloval. Jak vidíte, Dmitrij je o týden víc opálenější než já, a dál je zajímavý už jenom tím, že není zajímavý ničím. Nechlastá jako devět Rusů z desíti, když hraje hokej, tak si při něm nepomáhá dopingem, a svou druhou ženu už nepodvádí.

Zatímco já jsem vejral, tito pod vodopádem Kbal Chhey skotačící Vietnamci mě do vodních hrátek prostě vtáhli. K družnosti mě vábili takovým podivným gestem, o kterém nevíte, co si máte myslet. Je to odhánění nebo přivolávání? Stačilo popojít a hned bylo jasné, že to druhé, že z vodní tříště nebude snadného úniku.

Když jsem pak šel kolem jejich odpočinkového místa, vcucli mě k sobě podruhé. Byli velmi družní a pohostinní. Pozřel jsem s nimi 5 chobotniček, dvě asi langusty, tři kraby, nespočet krevet a škeblí, a ještě cosik, aby to všechno prolité pivem udělalo druhý den takovou stolici, která páchla, jako když se zvrací zelená.

Většina Kambodžanů umí anglicky tři slova: Dollar, Hello, How are you? takže když se někam chcete nechat odvézt, polepšíte si, když jim místo ukážete na mapě. Ale ani to není zárukou úspěchu, protože na motorce nebo tuk-tukem tu jezdí skoro každý a jejich místopisné znalosti jsou prachbídné. Že mi můj řidič nerozumí a vůbec nevěděl kam se mnou jede, jsem zjistil poté, když na moje ramenné zaklepání a stop please nikterak nereagoval. Pomohla až pořádná chlapácká rána do zad a jadrné české tak mi už do prdele zastav! naštvaně zařvané.

Zde názorně vidíte, že ani předem objednaný pokoj v hotelu s obrázkem bazénu s vodotrysky nemusí být zárukou jistoty. Ano, takové na mě čekalo překvapení. Tak v tomhle pískovém bazénu si těžko někdo zaplave, a nepřinutili mě tam zůstat ani pod příslibem slevy. Na to, že i kolem a uvnitř to vypadalo jako na staveništi, jsem už neměl odvahu vyfotit.

Autor: Martin Hatala | pondělí 18.3.2019 14:29 | karma článku: 23.84 | přečteno: 911x

Další články blogera

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma článku: 16.02 | Přečteno: 340 | Diskuse

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 313 | Diskuse

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma článku: 20.55 | Přečteno: 1089 | Diskuse

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma článku: 28.51 | Přečteno: 1294 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 80 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 6.50 | Přečteno: 100 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 502 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 585 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 237 | Diskuse
VIP
Počet článků 625 Celková karma 16.16 Průměrná čtenost 1553

Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Recenzent - Knihy.iDNES.cz Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...