Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slečna operátorka a smskové orgie

Nechci ze sebe dělat polovičního negramota, který s mobilem umí jenom telefonovat, protože focení a SMSky mi také něco říkají, ale i tak asi nejsem pro svého operátora nadměrně rentabilní typ, protože:

„Dobrý den pane, .. můžu vás vyrušit, … rozhovor bude nahráván…“ a další bla, bla, bla, jak to jen každodenně, po sté padesáté osmé všechny ty brebentící operátorky dovedou, že než se z té jejich vymývací rychlopalby vzpamatuju, stačím si uvědomit co a jak, respektive naposledy jsem odchytl jen to, že mi cosi pošle, pak už to stačí jenom odkliknout a můžu si gratulovat, že mám paušál výhodný tak jako nikdo jiný. Jenomže já jsem té snaživé slečně, která argumentovala tím, že jsem si včera dobíjel 200 Kč, odpověděl, že s touto částkou si vystačím na dva až tři měsíce, takže o výhodnosti útraty 249 Kč, a to každý měsíc velmi pochybuju.

„No ale to je výhodné,“ opáčila mi, „krátké zprávy se vám zlevní na korunu, a o polovimu i volání. A to do všech sítí!“

„Ale proč to? Já přece teď provolám a proesemeskuju maximálně sto korun za měsíc,“ bránil jsem se, a slečna zas nechápala mě, a se znatelným opovržením mi opět zdůraznila jejich bezkonkurenční nabídku. Oba jsme byli naprosto bezradní, protože ustoupit nechtěl nikdo z nás. Až, po chvilce vyčkávání, všechno osvětlila její geniální, vševysvětlující věta, která její postoj zcela obnažila: „No ale přece, pak byste mohl mnohem víc esemeskovat, víc a déle volat!“

No, co na tohle říct? Jako na všechno nucení do něčeho nepotřebného – logika se hroutí, hloupost bují, svět blázní. Slečna se zřejmě domnívala, že jsem telefonisticky zaostalý, snad i finančně omezován, že nabídkou mi přiskřípnutá křidélka uvolní, a já se už konečně rozepíšu, rozvolám, své úspory provolám - začnu opravdově žít.

Samozřejmě, že jsem odmítl, ale tento vášnivý rozhovor mi pomohl pochopit nedávnou snahu mého kamaráda – pacienta. Souboj zlanařeného paušálového zákazníka se mnou vypadal takto:

„Jsi dnes v práci?“ psal mi.

„Jo,“ odpověděl jsem, a věc považoval za vyřízenou.

„Můžu přijít?“ zajímalo ho.

Deset minut neodepisuju, protože jsem doufal v to, že mu dojde, že když jsem v práci, tak pro všechny příchozí pacienty, a kupodivu ani si z nich nevybírám, koho ošetřím. No, nedošlo mu to.

„Tak můžu přijít?“ nedal se odbýt a za tvrdošíjné úsilí byl odměněn odpovědí.

„Můžeš kdykoli, ale o půl dvanácté jdu na oběd, pak budu od půl jedné do dvou,“ vyčerpal jsem své bohaté sdělovací dovednosti, abych ho od případného dalšího dotazu plně odradil. No, nepovedlo se.

„Takže kdy by to bylo pro tebe nejlepší?“ zkouší moji trpělivost, toho času již velmi chabou.

Bože! říkal jsem si. Konec kamarádství se blíží, tohle nerozchodím, mlčel jsem. Ne však on.

„Můžu přijít třeba v deset?“ a já z něj šílel. Ale nebudu sviňa, řekl jsem si, vždyť každý si čas od času vybere den blbec, takže vzápětí jsem se zhostil dobrého skutku:

„Ano, i v deset je před půl dvanáctou.“

Odpovězeno mi bylo smajlíkem. Tady vidíte, jak je svět absurdní. Vztekle odepíšu a je to považováno za fór, jindy jak pominutý vrcholově vtipkuju, a nezasměje se nikdo. Hlavně však, záležitost jsem považoval za definitivně vyřízenou. Jenže opět mylně.

„A abych nečekal, můžu ťuknout?“

Ne, tak na něco takového jsem nervy už neměl - neodpověděl jsem mu.

Zachoval jsem se dobře? Jak se to vezme. Na tomto téměř bajkovském příběhu lze usuzovat na dvě věci. Že usilovné telefonní ťukání stálo kamaráda šest korun, zatímco mě mé střídmé 7,50, přičemž za toho špatného, namyšleného, jsem samozřejmě já. Pacient, a zřejmě už bývalý kamarád se asi urazil, protože nepřišel, ba co víc, jindy tak aktivní pisálek neposlal ani omluvnou zprávu. Zřejmě jsem nebyl dostečně sdílný, nezapadl jsem tak do jeho tlachací komunity.

No, jestli to půjde takhle dál, vypadá to, že o kamarády tohoto prodejného typu brzy přijdu. Nebo, ledaže - by, bych přesvědčovací telefonní operátorku poslechl a řady hloupě datlujících otravů rozšířil.

Ne, to se nestane, to se nesmí stát! Zůstanu svůj i přesto, že to někomu nebude po vůli, a to i s rizikem, že o nějakého toho vychcánkovského kamarádíčka zase přijdu.

Autor: Martin Hatala | sobota 21.11.2015 8:26 | karma článku: 40,38 | přečteno: 5659x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy