Odborník na stehy

Tak si představ, že dnes po mně jedna pacientka chtěla, abych jí vytáhl stehy. No jo, copak o to, to není problém, ale ve zprávě od chirurga měla jasně napsáno, že až 14. den. A ona přišla kdy? Už osmý den! A že to prý nevadí, 

naléhala na mě, že to bude dobrý. Já ty dva stehy zkouknul, ale nezdálo se mi to. Musíme počkat, mladá paní, povídám. Ono by se vám taky rána mohla rozjet a keloidní jizva by vám vůbec neslušela. To by mi nevadilo, znamínko bylo nad kolenem, já přece nosím kalhoty. Ne ne, povídám, brzy bude léto, nějaký frajer vás poblázní, chytíte druhou mízu a zblázníte se do minisukní, to fakt nestojí za to. Já ale nejsem chlap, toho jste si nevšiml? Ale když myslíte, tak kdy mám na ty stehy přijít? No, viděl bych to na úterý mezi půl osmou a osmou, povídám. Její odpověď mě ale totálně odrovnala: Se ví, pane doktore, takže o půl deváté? … ?

Tuto chabou historku jsem vyprávěl Rudovi, který k nám zrovna přišel na pokec a jakékoli pohoštění jako vždycky odmítal. Když upíjel z druhého piva a chystal se přitvrdit grády třetí slivovicí, vytasil se s příběhem o tom, jak si sám zašil ránu na čele: Byly čarodějnice, u hospody hranice připravená, ale jaksi se pozapomnělo na tu čarodějnickou maňácu doprostřed. Aspoň ale byla připravená na bidlu hned vedle. Dejte mi pořádné kladivo, povídám, a taky stůl a židli na ni, já ji tam přitluču. Jenomže kladiva požadující jeden jediný požadavek nebylo, našla se jenom sekyra. Stůl, židle, Ruda, sekyrka  a balanc, za který by se nestyděl ani zkušený artista. To proto, že k riskantnímu vysokozdvižnému odhodlání Rudovi rozhodně nepřispěla limonáda. Paže kulturisty, pracky jak od medvěda, Ruda se rozpřáhl! Nedařilo se podle plánu, nejspíš měkký podklad nebo co, nešlo to pořádně do země, pérovalo to. Co nejde silou, půjde ještě větší silou, řekl jsem si, a tak jsem přitvrdil. Zapérovalo to ještě víc a hrot sekyrky mi zaklepal na čelo. Nic extra jsem necítil a bil bych dál, jenomže něco červeného se mi začalo valit přes oči, a to mi už docela vadilo. Sotva jsem se dostal na zem...

Půjdu si to umýt, sdělil jsem všem sledovatelům okolo, aby neměli starost, ale doma mě zrcadlo přesvědčilo o tom, že mýdlo bude potřebovat pomocníka. S jehlou a nití jsem se naposledy kamarádil, když jsem si vloni vyřezával a zašil bulku na předloktí, ale teď to bylo jiné. Bez zrcadla ani ránu. Ránu a sebe jsem vydezinfikoval dvěma vodkami, a začal jsem šít. Spokojený jsem byl až do chvíle, než jsem si uvědomil, že před zrcadlem co je vpravo, je vlastně vlevo. Pral jsem ses tím statečně, leč marně. Ale co už, nechal jsem to tak, jako trénink dobrý, aspoň to budu mít symetrický. Ránu vpravo jsem si pak zašil stejně kvalitně, ale mnohem účelněji.

Jo a taky jsem u toho ty nitě stříhal, takže mi z kůže trčely ty bílé cance, jen je pořádně zauzlovat. O takovou maličkost jsem se rozhodl požádat svou ženu Ťapinku. Ale ta když mě viděla, jen něco nesrozumitelného vykřikla a jako špalek se svalila do rohu kuchyně. Tím svatosvatě potvrdila to, že nejnebezpečnější manželské místo, plné nožů, nůžek a stehů připravených k zauzlení, je opravdu kuchyně. O utáhnutí stehů se mi tak nakonec už u plápolajícího ohně postarala Mařenka, zkušená to šička z nedaleké textilní firmy Příhoda, s.r.o., ale na jejich vytáhnutí mi doporučila zamilovanou, a tudíž nesoustředěnou kamarádku Zuzanu, které poslední dobou jde mnohem lépe párání než kvalitní šití.

Ale to ještě není konec, kamaráde. Nakonec jsem na vytažení stehů šel zbaběle na chirurgii, a prý že něco takového ten doktůrek už někde viděl. Tak jsem mu připomněl synka, kterému jsem kdysi zašil ránu na břiše, když přelézal sousedův plot s hruškama v kapsách. Jo, to bylo taky dobrý, vzpomněl si. A žádné komplikace nebyly? Kdepak, ani náhodou! Kvalitní dezinfekce, sterilní jehly, vyvařené nitě, povídám mu. No, jasně, tak to si dovedu u vás na vsi úplně jasně představit. Ale příště na šití raději ke mně, rozumíte? Ta vaše druhá jizva mi totiž připadá docela zbytečná.

 

Autor: Martin Hatala | sobota 3.6.2023 14:18 | karma článku: 20,77 | přečteno: 780x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy