Měšťáci z městečka "S" konají akčně

Je teplý letní den, vracím se z koupačky k autu, když v tom mě náhle postihne nutkání. K autu to mám už jenom pár metrů, nebylo co řešit. Pro tyto případy, a že jich už bylo, vozím v autě toaleťák. 

Beru ho a uháním s ním k nejbližšímu vhodnému místu, ke vstupu do opuštěného lomu, nedbaje přetržené zákazové pásky a písemného upozornění. Vždyť co, nejdu tam přece krást nebo vyvádět bůhvíco, jen se tam chci o nejbližší kámen pohodlně opřít a vykonat potřebu v cuku letu.

Tak se i stalo a ještě něco navíc. Taky jste už někdy byli v nesprávný moment na nesprávném místě? Že ano? No, a zrovna v okamžiku, kdy z onoho znesvěceného prostoru spokojeně vycházím, mě zahlédne ze silnice asi dvacet metrů daleko právě projíždějící policejní hlídka. Mohla pokračovat dál, samozřejmě, jenomže ona to otočila a jela si mě vychutnat. A že byla sakra akční! Prudkým zabrzděním mi zatarasila cestu, až se z písku zaprášilo. Chyběl už jenom výstup svižným parakotoulem vpřed se záklekem se zbraní v ruce, doprovázený výkřiky jste obklíčen, vzdejte se! Ale nestalo se tak, to bych lhal. Oba policisté vystoupili elegantně a zajímalo je, co jsem dělal tam, kam se chodit nesmí. Se zbytkem toaleťáku v ruce mi chvíli trvalo, jak odpovědět co nejslušněji.

Pobrali to, ale museli se jít přesvědčit. V bezpečné vzdálenosti zastavuji s tím, že dál si už netroufám. Oni šli neohroženě dál, asi metr od místa činu zastavili i oni. Nakloní se - koukají, zkoumají, uznají, že to by mohlo být. Jenomže ten hloubavější podotknul, že to by mohl říct každý, že je to jeho, to se přece jen tak pohledem poznat nedá.

Aha, dochází mi - takže o co tu jde? Vždyť oni neřeší porušení zákazu vstupu, ale vysvětlení toho, jim jde hlavně o to, jestli jim nelžu. Zamyslel jsem se a nabídl, ať si odeberou vzorek, analýza DNA jim můj produkt potvrdí. Nějaký chytrý, ne? řekl už nevím který, ale obočí navrch hlavy vylítlo oběma. Pak se ten menší nad neprobádaným a tudíž problematickým lejnem sklonil a pravil, že to není potřeba, že stolice ještě zapáchá, tudíž je čerstvá.  

Ten druhý, aby za kolegou ve vnímavosti nezaostal, mi vytknul znečištěné kousky papírů, na což jsem reagoval pokrčením ramen a tím, že do měsíce se s tím příroda vypořádá, a že když je tu zákaz vstupu, tak to snad nikomu vadit nebude. A kdyby snad někdo zákaz porušil, tak mu to jejich důsledností zcela jistě neprojde.

Dobře, dobře, ukončeme to tak, že pro tentokrát to zůstane mezi námi, ale ať už se to víckrát nestane, nezapomněli mi připomenout a já přitakal. Pak jsem dloubal nad tím, co přesně tím mysleli - jestli už nikdy nemůžu k opuštěnému lomu, nebo už nikdy nesmím položit kabel. Ale připouštím, že v jedné věci vinen jsem, provinil jsem se totiž porušením slibu, že to zůstane mezi námi. Mají holt smůlu, narazili na pisálka. A fotografa :-)

Autor: Martin Hatala | středa 17.8.2022 15:35 | karma článku: 19,77 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy