Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Muzikál Kleopatra v provedení umělců z Prahy v Pardubicích

Že se ale předvedli - Pardubičáci i ti Pražáci. V přemrštěné ceně od 599 do 1699 Kč, přičemž to samé představení v pražském Divadle Broadway letos na podzim stojí 200 – 800 Kč. Zřejmě si Pražáci nechali zaplatit dopravné tam

a zpět taxíkem a Pardubičáci vypočítavě náklady na kompletní odstranění ledové plochy z arény.   

Pravděpodobně i „zaplatit“ lístky všem kamarádům, protože jak si mám vysvětlit to, že naše vstupenky s čárovým kódem nepřejeli přes žádnou čtečku, ale při vstupu je chlápek jenom natrhával přesně jako za starých dobrých časů biletářek v kinech na Angeliku a spol. Kdybych to byl býval tušil, mohl jsem si lístků  nakopírovat dle libosti – a rozdávat a rozdávat. Že nebude zcela vyprodáno tak předpovídali jenom ti vyvolení.   

Šok z úvodu vystřídal jiný, a to v podobě asi metrového schodu na hrací plochu, kde byly rozprostřeny obyčejné plastové židle způsobem hezky pěkně, jak kačenky za sebou. Tedy ne cihlovitě, aby se zmírnil handicap v podobě nízkého jeviště a rovného hlediště.

Kulturu za mínus 500 pečetilo zjištění, že na našich místech už někdo seděl, což mě namíchlo opravdu velmi. A protože jsem týpek od rány, zeptal jsem se pána, proč se na nich se svou rodinou usadil. Uculoval se, ohlížel se, asi si pohrával s myšlenkou, že bychom si mohli sednout jinam, ale odpověděl mi, až když jsem mu otázku rázně zopakoval. Tak my se teda posuneme dál, uslyšel jsem.

Chápete to, na otázku proč vůbec neodpověděl, jen mi sdělil řešení. Zdá se mi to nebo nezdá, že jeho chování naprosto přesně vystihuje současnou konverzaci, v politických vodách zvláště?  A navíc napovídá tomu, co si o vstupenkách myslím.

No nic, tak aspoň kulturní zážitek si dopřeju, když už za námi přijeli ti slavní pražští umělci, a nezabrání mi v něm ani dvoumetrový čahoun přede mnou, protože když jsem naklonil, nádherně jsem uzřel celou střední polovinu jeviště a zpěváky od pasu nahoru. Mrtvé římské a egyptské vojáky na podlaze už ale ne, a z třech schůdků pro Kleopatru jenom ten vrchní. Naštěstí byla mrňavá otáčivá scéna uprostřed, takže aspoň poznávám, že se mění kulisy. Však jsem o tom už mluvil, přijeli taxíky a možná jedním tranzitem, stěhovací vůz navíc byl jenom kvůli nějakým Pardubicím přece zbytečný.  

Odfláknutá scéna tak velice nehonosně kontrastovala s pěknými kostýmy učinkujících, což se dalo očekávat. Mít divadelní hadry na doma a na ven, se přece žádnému ochotníkovi nevyplatí. Tak třeba pan Caesar Hůlka byl opravdu nepřehlédnutelný, toho jsem v přestrojení poznal, ale Kleopatru ve zlatých šatech už nikoli. Byla k nezaplacení a nádherná, ale protože znám jenom Hůlku a Bílou, na koho se dívám, jsem nevěděl. Jistě, na Kleopatru… Tedy, mohl jsem vědět, kdybych si zpravodaj o představení za pouhých sto korun koupil, a pak zase zahodil. Naštěstí si ho pořídila paní sedící vedle mě, takže jsem zjistil, že ta kráska, která tak hlasitě pěje, je asi slečna  Nývltová. Ale i tak to nevím jistě. 

Řvala ona, řvali ostatní, a k tomu je přeřvávala hudba, proto textu nebylo často rozumět a to se můj bubínek snažil až tak, že se bortil v základech. Ztišit aspoň hudební doprovod by opravdu nebylo na škodu, myslím si já. Aspoň by nemuseli vyřvávat to jakože umění do světa tak hlasitě. Fakt ne, mně se to jejich štěkání nelíbilo ani trochu. Fajn, v muzikálech se nedočkáme klasických písniček ve stylu první sloka, refrén, druhá sloka a refrén do ztracena, ale ani to zhudebnění vět se aspoň nepatrně líbivému popěvku ani nepřiblížilo. To je takový problém pohrát si s melodií ne na štěky, ale třeba na rýmované čtyřverší?

Abych dal hudbě druhou šanci, o den později jsem si ukázky z tohoto muzikálu pustil, to jestli se mi zpěv náhodou nezalíbí na podruhé, na potřetí - ale fakt ne. Avšak výsledkem toho všeho byl opak – nejlíbivější a nejznámější písnička „Královnou jsem já,“ se mi úplně zprotivila. Nahrálo tomu i to, že si ji posluchači Kleopatry museli vyslechnout hned třikrát. Proč asi? Protože byla jedinou kloudnou skladbou muzikálu.

Tak mě napadá, jestli by pro autora jakéhokoli muzikálového švitoření nebylo lepší pečlivě si vyhrát se čtyřmi písničkami, ty promíchat tak, aby každá zazněla třikrát, a výsledný efekt by byl hodnotnější. Namísto dvaceti popěvků a jakože písničkových melodií. Ano, tušíte správně, pro mě byla Kleopatra vyhozený peníz krát dva. Za ty dva tácy jsem mohl mít naftu do skoro celé nádrže auta, a jízdu bych si užil daleko víc.

Naštěstí vždycky skončí nejenom to hezké, ale i zlé, takže i vystoupení předraženého muzikálu v provedení zpěváků a tanečníků z hlavního města. Když se s publikem loučili, očekával jsem, že aspoň na závěr se nám pražští profíci představí, leč bohužel. Ačkoli k nám pán z reprobeden promlouval v úvodu, abychom se nechovali jako barbaři a vypnuli si mobily, řekl nám, kdy je začátek a kdy konec přestávky, na to důležitější mu už jaksi nezbyl hlas. Anebo jsou přespolní umělci až tak skromní, že o pozornost netouží? Raději, a to bych jim schvaloval.

Jenomže v první řadě se našli tací diváci, kteří vstali, tleskali, takže aby viděli, povstat museli i ti za nimi, takže mexická vlna dorazila i k nám. A proto i my jsme vstali, ale jenom proto, abychom jako jedni z mála mohli odejít. Ještě jsme přitom museli poslouchat jakýsi přídavek, jehož melodii, tak jako 95 % ostatních, si už nevybavuji. Sice nejsem muzikálový znalec, ale myslím si, že Kleopatra se autorovi hudby, tedy Michalu Davidovi nepovedla a pardubický poměr ceny/komfortu tomu zdatně pokulhával.

Autor: Martin Hatala | středa 22.5.2019 15:53 | karma článku: 22,29 | přečteno: 746x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy