Padá čerstvý sníh

6. 02. 2019 13:33:55
Komu se název zdá směšný, tak pravděpodobně ze stejného důvodu jako mně, kdo na něm neshledává nic zvláštního, ten sice nebude moje krevní skupina, ale především těm je blog určený.

Zase nám na dovolené v horách padá čerstvý sníh, četl jsem na veřejné síti úžasnou zprávu od kamaráda a mimo jiné jsem si vzpomněl na to, jak jsem i já míval radost z každé sněhové vločky na Hané. Teď na Vysočině to mám jiné, až tam se mi dostává toho, po čem jsem každou zimu toužil. Stačí přejít silnici a hurá do lyžařské stopy. Ať sněží nebo nesněží, ať už mrzne nebo je na nule, ale nikdy, proboha nikdy jsem ani nepomyslel na to, že padá čerstvý sníh, nebo že čerstvě prší! A že zrovna letos sněhu je! Stále nechápete co pořád mám s tím padajícím čerstvým sněhem a deštěm? Úplně to samé jako s dřevěným prknem!

Copak může padat sníh nějaký jiný než čerstvý? Zkažený, shnilý, s prošlou záruční lhůtou? A prkno může být jiné než dřevěné?

Aby nevznikla nějaká mýlka, já nemám nic proti čerstvosti, informaci o tom, že na sjezdovkách leží čerstvý (právě napadlý,) prašan beru, protože za tři dny už takový nebude, a čerstvé pečivo je na tom podobně.

Ale nesnesu třeba debilitu s názvem výrobku Čerstvé máslo. Má to snad znamenat, že jenom toto máslo bude čerstvé i za půl roku, když se tím pyšní na obalu? Jsou snad ostatní másla v čerstvosti horší?

Co potom reklamní žvásty a nápisy o čerstvém ovoci a zelenině, které k nám přicestovaly přes půlku světa? Utržené jako dorostenci, pasažéři jako dospělí, aby v regálech těch pár dní dožily! A údajně stále čerstvá! Jedině snad dobou strávenou v obchodu. Mdlá a bez chuti, od nezralosti po hnilobu! Růžová rajčata bez vůně rajčat, syrové banány, kiwi kyselá, manga tvrdá. Dle vašich zkušeností si v dalším výčtu pokračujte sami. A to si porovnejte s požitkem zakousnutí do právě utržené zralé broskve nebo hrušky. Co tohle potom je, když údajně čerstvými blumami z Itálie by se daly tlouct hřebíky?

Ano, to mě štve: Když se věci nenazývají pravými jmény, když se nad slovy nepřemýšlí, když rozhoduje lež, prodejnost, líbivost, laxnost. A to je velice scestný trend. Špatnou rodinnou výchovou počínaje, opětováním slovních paskvilů v médiích pokračujíc, zhýčkaností a zparchantělostí konče.

Proto jsem nemohl vystát nadšení známých, mimochodem postav mamutů z doby ledové, že trávili dovolenou na malém ostrůvku, jak tam vždycky prosínkovali o kousíček malého masíčka navíc, aby neměli hládeček. Nakonec z nich vypadlo i to, jak moc je rozčílilo, když jim jednou pokojská zapomněla vyměnit ručníček velký jako kráva.

Pořád nechápete? Buď ostrůvek nebo malý ostrov, buď malé maso nebo masíčko. Za rok se od nich nejspíš dočkám malilinkatého ostrůvečku a žďobíčkovatého kousilínku masínka, dost možná i změny jejich pohlaví alá volné zápěstí. Vskutku zajímavý slovně - chlapský posun od válečných zákopů, kde si vojáci říkali o jídlo stylem „naval kus flákoty nebo ti vydlabu palici,“ což je pro mě mnohem stravitelnější.

Autor: Martin Hatala | středa 6.2.2019 13:33 | karma článku: 16.20 | přečteno: 318x

Další články blogera

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma článku: 16.02 | Přečteno: 340 | Diskuse

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 313 | Diskuse

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma článku: 20.55 | Přečteno: 1089 | Diskuse

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma článku: 28.51 | Přečteno: 1294 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jiří Kačír

V USA je standard jen 10 dní dovolené ročně a ne každá firma nabízí volno o všech svátcích

V posledních letech jsem se několikrát zajímal o možnostech práce v USA. Na toto téma jsem četl řadu názorů a článků, realita pracovních podmínek v této zemi mi trochu vzala iluze.

29.3.2024 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 18.33 | Přečteno: 246 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 145 | Diskuse
VIP
Počet článků 625 Celková karma 16.16 Průměrná čtenost 1553

Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Recenzent - Knihy.iDNES.cz Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...