Sprchování s mrtvolou

O sprchování s mrtvolou, která nejdřív byla, nebo ještě nebyla? Záhada, kterou musí objasnit zase jiná záhada. Poenta, která mi v půli vyprávění ještě nebyla známa, překvapí i vás.

„Takže vy jste ta, která nám volala?“ zní první otázka strážmistra Jelena.

„Ano, Marie Kropáčková, zde!“ překvapila rázností studentky jak z vojenské školy.

„Výborně, paní Kropáčková. Takže nám popište kdy, co a jak, však víte, ne? Sledujete přece kriminálky, ne?“ a paní K. nepříliš ochotně přitakala.

„Když už, tak slečna, prosím. Víte, tady na studentské koleji nás přes víkend na druhém patře moc není, a když už, tak někdy z pátku na sobotu, když se domluví nějaká ta oslava, a tak. No, a jak se takhle jdu v pátek večer sprchovat…“

„Počkejte, počkejte, teď je sobota, 9 hodin ráno, mě nezajímá vaše sprchování v pátek, ale co a jak dnes ráno, kdy jste nás kontaktovala,“ dovolí si podotknout mladý strážmistr Jelen.

„No, ale možná by mělo, protože, on tam byl už v pátek!“ diví se, že se vyšetřovatel diví.

„Cože? Kdo? Vy myslíte oběť?“ ujišťuje se.

„No, si myslím, a ráno pořád ještě taky,“ doplňuje slečna K.

„Takže vy nám tu vlastně nastiňujete, že jste si všimla oběti už v pátek večer, ale nás jste zavolala až ráno?“

„Já vám nic nenastiňuju, já naprosto regulérně tvrdím, že mrtvola, teda, oběť, ať je po vašem, si ve sprchovém koutu nejspíš ustlala na celou noc, protože zůstala zhruba na stejném místě.“

„Aha, ale stejně: Vy jste viděla chlápka ležet v dívčích sprchách, oblečeného, nehybného, živého či mrtvého, už v pátek, klidně jste se s ním vysprchovala, a pak šla spokojeně na kutě?“

„No, zas tak spokojená jsem nebyla. Docela jsem na toho chlapíka myslela a učení zabalila nejmíň o deset stránek dřív oproti plánu. Říkala jsem si, že to bude zas nějaký odpadlík z opilecké akce, kdy se ožrala přitáhne pod sprchu, aby se probral. A ještě bych si dovolila podotknout, že jsem se s ním nesprchovala, já byla v prvním boxu a on ve třetím,“ lpěla na své důslednosti.

„Dobře, ať je po vašem. Tedy, mluvila jste o tom, že zas nějaký odpadlík. Takže vás tady často navštěvují chlapi v ženských sprchách? A běžně tam i nocují?“

„Ale ne, myslela jsem to tak, že z nějaké akce se skoro vždycky najde někdo, kdo přebere a skončit může kdekoli.“

„Dobře, to máte jistě pravdu, ale vám nepřipadalo vůbec divné, jak tam pololeží, a že se ani do rána neprobral? Byl suchý, mokrý, opravdu se ho někdo snažil osvěžit?“

„Tak právě to mi bylo divné, že tam ještě ráno byl, a jestli byl mokrý nebo suchý, já na něj nesahala, tak nevím, já u něj zas tak blízko nebyla, to nemůžu sloužit. Ale oblečený byl pěkně, to zas jo, ale první dojem mu kazila ta láhev v ruce.“

„No jo, láhev, podtrhuju si, já na ni málem zapomněl, snad na ní budou i cizí otisky. A že nevypadal jako dvacetiletý student, ale spíš jako čtyřicátník, to vám divné nebylo?“

„To se nedá, to tak úplně nepoznáte, tady je to na škole samý repetent, to vám pak roky naskáčou, ani nevíte jak.“

„Aha, takže jste ho jen tak zevrubně okoukla, s obětí jste se vysprchovala a odešla.“

„Jo, jo, přesně tak, a ráno taky.“

„Cože? I ráno? Ale to už jste přece musela vědět, že …“

„No a co si myslíte, vy citlivko. Někdo kafe, jiný sex, já zas musím mít ranní sprchu, ta mě nastartuje, to byste nevěřil! A s tím společným sprchováním to zase překrucujete, od chlapů si já od jisté chvíle držím odstup. A taky jsem si říkala, že kdybych vás přivolala hned, tak bych se nemusela stihnout umýt, no, ne? Přijedete s houkačkou, natáhnete si tady důležitě to svoje mlíko kolem, pak koupelnu zapečetíte, že jo, a co já pak špinavá v neděli?“ byla si svým správným chováním jista.

„Jasně, čistota půl zdraví a proti gustu žádný dišputát… Ale co když ještě včera žil, dal se zachránit, zresuscitovat?“ strážmistr nemůže uvěřit dosti svéráznému chování svědkyně.

„Nemyslím si. Jednak byl přece na stejným místě jako teď…“

„No jo, ale to jste přece nemohla vědět, že přes noc nezmění polohu,“ nachytal ji.

„No, to nemohla, ale heleďte se, já si hledím vždycky svého, a to platí i tehdy, když se ve sprše válí ten či onen, s flaškou nebo bez, oblečený nebo nahatý. Já vás vlastně zavolala jenom proto, abych tu večer musela otevírat okna, tak abyste si nebožtíka odvezli ještě zavčasu. Klidně si ještě zavolejte doktora, ať se ještě pokusí o nějaké to dýchání, když mi nevěříte že je tuhej, ale já už musím jít, mě čeká učení, vy za mě opravnou zkoušku neuděláte,“ měla nakročeno k odchodu.

„Doktora? To už snad ani ne…“

„Ale jo, musíte ho zavolat. Kdopak vám asi napíše úmrtní list? Vy policajti, nebo hrobník snad?“ poučuje.

„Jasně, jasně…“ nezpochybňuje tvrzení odcházející slečny K., přičemž se strážmistr Jelen nadvěcně koukne za sebe.

„Tak jak? Dobrý? Jak jsem si vedl, pane praporčíku?“ otočí se k nadřízenému. Ten se zamyslel, zamračil a spustil:

„Jelene, jak bych vám to jenom pověděl. Takže v kostce: Nebylo to nic moc. Nezeptal jste se, jestli oběť zná, přesné časové údaje vám také byly utajeny, jestli má svědkyně na někoho podezření, kdo všechno na patře zůstal, jestli tu přespávala opravdu ze studijních důvodů. No, je toho hodně, hodně… Hlavně, že jste furt řešili to vaše sprchování,“ vylil ze sebe svou nespokojenost jak z kbelíku vodu.

„Tak já ji znovu zavolám…“ a Jelen se chce rozběhnout.

„Zadržte strážmistře, nikam se nežeňte! Oba přece víme, že je to jenom cvičná akce nařízená z ústředí. Prý aby se i každý řadový okresní policista obeznámil s mordem, něco jako cvičení hasičů, záchranářů a tak. Ale hlavou mi vrtá to, že když akce měla začít až v sobotu ráno, proč zrovna u nás o den dřív. Že by měl náš opilý figurant nepřesné instrukce? Tak moc se těšil na svou roli? Pojďte, půjdeme vzbudit toho ožralu, už se nás nastrašil dost,“ a oba zamířili k domnělé oběti.

„Hej ty, slyšíš? Prober se, budíček!“ cloumá s bezvládným tělem praporčík, ale to se jako pytel brambor bezvládně svalí na opačnou stranu.     

„Ó bože!“ zděšením naběhnou praporčíkovi všechny krční žíly a vrásky na čele se mu zkřiví tak, že by se do nich daly brambory sázet.

„Tady něco nehraje, to se nám nemělo stát! Co teď?“ hledá kolem sebe mladšího kolegu.

„Tady se snad bude vyšetřovat – ále doopravdy! Jelene!“ zvolá, ale oslovený nikde. Volání nemusel opakovat, protože zahlédl, jak pro Marii K. už peláší. Vypadá to, že na celých kolejích se někdo hned tak brzy učit nezačne.

Autor: Martin Hatala | neděle 27.1.2019 16:50 | karma článku: 18,13 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy