Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rehabilitační služba

Občas se mě někdo zeptá, proč nevyužívám své profese a nenapíšu něco z lékařského prostředí. Já na to, že historky z něj sice nepublikuji uceleně, ale objevují se v mých knihách. Zrovna nedávno se urodily dvě nové. Tedy, příběhy.

Čas od času sloužím jako externí lékař na rehabilitační klinice, kde jsem v odpoledních a nočních hodinách pro případ, kdyby se něco zvrtlo u jinak stabilizovaných pacientů, o které v pracovní době pečuje skupina fyzioterapeutek a rehabilitačních sester. Kromě vizit provádím především drobné úkony, jako tuhle něco podepsat, upravit medikaci, a tam zas chybí razítko… Protože si kolena při tomhle běhání snažím šetřit, směle a často používám výtah. No a představte si, jak si tak zvesela jedu z oddělení nahoru do poschodí, kde mám lékařský pokoj, hraju si se svazkem klíčů, které mám v kapse, vytahuji je, zas dávám nazpátek, prostě s nimi blbnu. Vystupuju z výtahu a ono ejhle! Nevím jaké ruční manévry, jaký obrat jsem v ruce provedl, klíče jako by byly v mžiku fuč! Ani jsem nepostřehl co a jak! Bylo slyšet jenom těžko popsatelný, chrastivý zvuk: Zrrrrz! Nikdy jsem nic takového neslyšel, netušil, co přesně se stalo. Nepanikařím, sahám do kapsy a uklidním se. Klíče tam jsou, to se mi asi jenom něco zdálo. Kdo ví, co a odkud se z výtahu něco ozvalo. Asi zalomození nějakých řetězů a drátů. Na zem spadlých…

Takže v pohodě, pokoj jsem si odemkl. Jenomže mi to nedalo, vždyť sluchové halušky jsem snad neměl, takže se něco muselo stát, a přemýšlím, co všechno jsem v kapse mohl mít. Přišel jsem na to, že - dvoje klíče! Ty druhé od auta, hledám je a v žádné kapse nebyly! A za půl hodiny mi končila služba, z které jsem potřeboval odjet včas. To už jsem slušně zpanikařil a o zážitek se jdu podělit se sestrami. Podivily se, zasmály, ale i poradily. Volám technickou nemocniční pohotovost a už za dvacet minut si můžu oddechnout. Ne každým klíčům se poštěstí spadnout a naštěstí jen krátce pobýt ve výtahové šachtě, kam se po zastavení propadly ze spáry mezi výtahem a podlažím.

Jako všude jinde v nemocnicích, i tady se služby takzvaně předávají, tzn., že končící lékař toho nového o průběhu jeho služby informuje. Většinou není nic moc co řešit, ale jednou jsem měl štěstí na zážitky opravdu vrchovaté. Střídajícímu panu primáři sděluji, že: kromě toho, že na jedničce se dva pacienti poprali, z nichž jeden má natrhnuté obočí a druhý upadl na operovanou kyčel, ale ještě předtím stačil vyhodit předmět sváru - televizní ovladač z okna, se stalo to, že na trojce u okna nemůže paní Zlobílková ohnout koleno, s kterým je tady na rozcvičování, čtyři pacienti dostali po obědě průjem, dva diabetici se dostávají z hypoglykemického šoku, protože na večeři raději nešli, panu Vaňkátovi se zhoršila CHOPN, protože Pardubice prohráli s Třincem 8:1 a slečna Jandová se ještě nevrátila z propustky, se nic zvláštního nestalo.   

Když jsem tohle všechno na váženého pana primáře vybalil, očekával jsem spoustu dotazů a obával se, jestli na ně dovedu fundovaně zareagovat. Místo nich se pořád drbal na bradě a mrmlal si: hmmm, hmmm, jasně, jasně, hmmm, hmmm… Nakonec mi jednu otázku přece jenom položil: A co Maruška, slouží?  

Autor: Martin Hatala | středa 4.4.2018 16:05 | karma článku: 21,64 | přečteno: 762x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy