Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ach ta rádia, ta televize!

V autě mi spolujezdec přeladil rádio. Ze stanice nevím jaké na rádio Blaník. Budeš nadšený, hrají tam pěkné písničky, dá se to poslouchat. Spolujezdec odešel, frekvence zůstala. Ono, co si budeme povídat, poslouchat se dá všechno,

jde jen o to, s jakou výdrží, s jakými následky.

Tak dobře, hrají české písničky, ponejvíce Petra Muka, skupinu Kryštof, objevili i Miss Moskvu Jiřího Korna a čtyřicet let starou písničku Lenky Filipové. Neproběhnou dva dny po sobě, abych tyto čtyři interprety v rádiu cestou do práce a z práce nezaslechl, a nemám to daleko. Přestože se mi písně líbí, mají už hodně blízko k tomu, aby se mi neustálým omíláním zprotivily. Nechápu, jak se někdo může stát věrným posluchačem radia Blaník.

Zvláštní kapitolu však zasluhuje pan moderátor, který si hraje na Boha. Jak jinak si vysvětlit jeho: Pustím vám docela hezkou písničku. Chápete? Docela. Takže on hodnotí, jestli je hezká, nebo jenom docela hezká. Vždyť on se přece pasoval na na odborníka. Poznáte doufám rozdíl, když se vám „písničky líbí“ a „hezké písničky.“ Anebo: Když jsem uslyšel jeho „za měsíc a den bude Štědrý den, to zas bude příšerný den,“ nebyla v tom ani špetka ironie, ale kopec hnusu a otravnosti. Ano, to si dovolil. Velmi působivé v kontrastu s následující reklamou, která říká, jak se „všichni těšíme na Vánoce.“ Ano, paní nám vnucuje, že se všichni těšíme na Vánoce. Kdyby si to tihle dva spolu na férovku vyříkali, mohla by z toho být docela slušná mela. Takže konečně něco zajímavého!

S hláškami nezůstala pozadu ani blaníková rosnička, která posluchačům sděluje, že v Česku místy napadne až několik centimetrů sněhu. Super, tak s touto sněžnou informací je mi na silnici hned líp a okamžitě zapomínám na jablečný problém. Že nevíte na jaký? Promiňte, jsem z toho tak paf, že jsem ho zapomněl popsat.

Takže: Pan přechytralý moderátor nás poučuje jak zhubnout, přičemž problém pojal jasně a stručně. Nezačal špatně tím, že den máme začít snídaní, protože pro někoho den opravdu může začínat až obědem. Také že strava má být pestrá, nemáme se přejídat, a když už máme chuť na sladké, tak určitě jenom dopoledne, maximálně hned po obědě. Dobře, dejme tomu. Nezapomněl ani na lehkou večeři, také v pořádku. Ani závěrečným připomenutím, že večer do úst rozhodně nic sladkého by nic zásadního nezkazil, kdyby ho vzápětí nepopřel, že to neplatí pro ovoce, takže můžeme sníst třeba jablko, nejlíp dvě! A já dodávám, že všechno dokonale zatlučeme, když si hned půjdeme vyčistit zuby, aby trpěla sklovina, a jít spát s nadbytkem kalorií je taky moc super.

Vřele tak nedoporučuji sníst mísu mandarinek, a to si nevymýšlím, tak trávil večery můj známý, který si myslel, že pro sebe dělá to nejlepší. Nuž, asi poslouchal moudré rady rádia Blaník, které výživové poradkyni zřejmě málo zaplatilo. O to víc se rádio honosí sloganem „milujeme Česko a české písničky.“ To velmi rád připomíná i mnou vybraný moderátor, který se snad zabouchl i do svého reklamního hlásání, že jako soutěžící „můžeme prožít Vánoce zadaRRRRRRRRRmo!“ Poněkud méně atraktivní a tudíž nezmiňované je to, že na úkor těch, kteří o peníze přijdou, protelefonují je.

Ale i tak se obávám toho, že nastane doba, kdy bude celé Česko milovat třeba už i spoďáry a tkaničky do bot, ba i tu sněhovou vločku, která nám přistane na čele, protože jsme zrovna stáli na správném místě. Dokud neroztaje.

Nechápu, proč už se nám písničky nelíbí, ale musíme je rovnou milovat. Proč, proč, proč jenom s milováním nešetříme? Třeba kdyby mně, byť jen úplnou náááhodou někdo řekl, že miluje hašlerku v puse, ponožky v sandálech a zároveň i mě, velmi rád bych chtěl vidět milování těchto také milovaných v posteli, jako i znát spokojenost všech zúčastněných. I když, člověk nikdy neví, vkus neodhadne. Abyste do mě neřekli, že jsem rýpal a proč si rádio nepřeladím, nejlépe rovnou nevypnu, protože všude je to v bledě modrém, tak proto to zatím nedělám, protože mám nadhled, protože se s vámi chci o postřehy podělit.

Aby v tom výjimeční moderátoři v rádiích nebyli sami, tečnu i sportovního komentátora Jaromíra Bosáka, kterého snad „milují všichni," kromě mě. V prvním poločasu komentování přímého přenosu fotbalu Slavia - Astana, mě nepřekvapil slávistickým „diváctvem,“ jak je dnes večer na fotbal dobré „klima,“ jak míč „odtransportoval,“ jak o hráči „bylo hovořeno“ před zápasem, jak se Slavia po vstřeleném gólu (dala ho ona, nebo soupeř?) dlouho vzpamatovávala, když mnohem výstižnější by bylo: po obdrženém gólu. Nepřesnými, nevhodnými a nesmyslnými žvásty z druhého poločasu posloužit nemůžu, vypnul jsem zvuk.

Zapnul jsem si ho až na víkendový biatlon na ČT sport, která se zřejmě řídí heslem, když osm biatlonových expertů a reportérů, tak co nejvíc tlachání před a po závodech, přičemž nad plytkostí a přínosnosti rozhovorů já žasnu. Ale čert to vem, to se dá také vyřešit podívanou až samotného závodu, jenomže co si budeme povídat. Holky bez Gábiny se můžou snažit sebevíc, ale když tam není Koukalka, není to vůbec ono. 

Autor: Martin Hatala | pondělí 11.12.2017 13:41 | karma článku: 24,21 | přečteno: 1266x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy