Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak jak to ostříháme?

Ti, kdo mě dobře znají, už vědí, co názvem blogu sleduji, ti text dál číst nebudou. Ale vy ostatní, vy byste mohli! Do mrtě mě totiž může vytočit to, když… 

„Jak se máme pane, dlouho jste u nás nebyl,“ asi mě hospodský vidí fakt rád.

„Tak, a co si dáme? Plzeň, že jo?“ věřím, že je ze mě opravdu nadšený, protože nejdražší pivo si u něj dává málokdo. Toho nechávám žít, je veselý a točí dobře. A taky bych nerad chodil do hospody jiné, vzdálenější.

Paní masérku z tvrdé, odvetné akce taky vynechávám, (lehneme si, odpočineme si…) protože je na mě slovně milá, snaží se být ručně razantní, pěkně to u ní voní, a na zaplacených minutách mě šidí jenom málo. 

Ale když jsem seděl u kadeřnice, neznámé kadeřnice, ta mě tak nasr.. nasměrovala, že nebylo zbytí. Prý „tak jak to ostříháme a komupak se chceme líbit?“

„My? Proč my? Na stříhání jste tu vy a co je vám do toho!“ uzemnil jsem ji.

Traduje se, že v hospodě a v kadeřnictví se toho člověk dozví nejvíc, ale já tuhle skutečnost nedokazoval. Pak jsem ze ztišil, protože se mě nikdo na nic neptal. Tedy, jen se trochu štěkalo a malinko stříhalo a česalo. Pro mě naprosto ideální stav! A možná se i přemýšlelo. Nečekaně nadstandardní výkon! Domýšlel jsem si to podle změny hovoru paní kadeřnice, jejíž slovní projev se z prvotně množně radostně bujarého, jako mávnutím kouzelného proutku změnil na opatrný, nesmělý, výstižný, krátkomluvný, neutrální: „Kolik?“ „Tolik?“ „Takhle?“ „Může být?“ „Ještě něco?“

Měl jsem z ní radost, z holky jedné, ponaučené! Ale jen do doby, než po mně chtěla osmdesát korunek!

„Čeho? Koho? Co je to, korunek?“ vyjel jsem na ni podruhé. Ona nechápající, já vytočený - mezi námi neklapalo vůbec nic. Při placení jsem jí dvacku ze stovky samozřejmě nechal, o spropitném neporozumění není. Vždyť stříhat uměla rychle a důkladně, to zas jo. Ale za jakou cenu jsem tam musel trpět!

Tak nějak podvědomě se netěším, a to mi věřte že ne, jak si sednu do restaurace, a budu vědět, co bude následovat. Když ke mně přijde vysoký číšník, zeptá se mě, jestli budeme jíst a co si dáme k pití. Až tohleto přežiju, při placení nastane finále. „Zaplatíme? Takže dnes to máme za…“ natěšeně mi bude oznamovat útratu.

„Dobře, jak myslíte. Když to dneska bude podle vás, takže to máme spravedlivě napolovic,“ ozvu se, přičemž on na mě bude zírat jak na mimozemšťana, divit se, že to já jsem ho špatně pochopil!  

Autor: Martin Hatala | čtvrtek 14.9.2017 13:36 | karma článku: 21,60 | přečteno: 1042x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy