Z televizních reklam na pokraji vysílení

Nejsem nikterak prudký sledovatel reklam, vlastně je vůbec nemám rád, přesto jsem jich, vždy ve chvilce od uvědomění k přepnutí jinam, několik viděl a zhrozil se. A protože se nejednalo o ojedinělý nesmysl, nad kterým se mi

nedaří povznést, předkládám následující:

Době čistoskvoucího a více bělejšího prádla s králíčky Azurity sice už dávno odzvonilo, matčiny voňavé ruce jako citróny už také vyčpěly do éteru, nyní mám tušení, že reklamové současnosti začíná vládnout éra procentuelní. Jak jinak, když reklama na Nutelu nám tvrdí, že 93 % rodin má ráno naspěch, jakýsi Perwoll zabraňuje žmolkování prádla až o 80 %, Bref má o 40 % vůně víc než už nevím co, jakýsi prášek nebo přídavek do pračky nám zaručí 3 x větší svěžest vašeho oblíbeného prádla, a něco na vlasy nebo možná na nádobí má 5 x větší lesk. A aby té hygieny nebylo snad málo, tak Rex opere přesně 480 hadrů, pardon kusů prádla, a 9 z 10 žen doporučují Savo. Zde si račte všimnout kolosální záměny žen za zubaře a Sava za zubní pastu. Ano, i tak náročné je tvoření některých reklam.

No, to teda žasnu. Tak třeba o té první reklamě s Nutelou si myslím, že je naprosto univerzální, použitelná pro cokoli k snědku, neboť ráno spěchající rodina si může mazat máslo, pomazánku, nebo třeba i olej, když to bude potřeba. Na chleba, na hlavu, jak a na co chcete. Ale co hlavně: Tak rád bych si prostudoval všechny ty odborné studie, které nás tak přesně informují o zdokonalování. O 93 %, 80 %, 40 % víc, a je jen otázkou času, kdy dojde na desetinná místa. Úžasné, vskutku tak přesvědčivé! Desetinné čárce dávám rok, maximálně dva.

Procentuelním televizním reklamám šlapou úspěšně na paty skvosty jazykové. A to je mor, vážení přátelé, neboť řada lidí si stále myslí, že v televizi je pravda pravdoucí a přes to nejede vlak. Dokonale vyživené vlasy paní herečky Kostkové jsou už mocně profláknuté, takže je připomínám už jenom pro pořádek, ale tomuto vyživovacímu zázraku zdatně sekunduje pocit sebejistoty už nevím z čeho, dále i nový sprej Flixonase. Jenomže ten já znám nejmíň pět let, takže je nový asi proto, že mu zvětšili kryt, protože mu prodloužili mačkací puntík, a firma ho připomína proto, že začala pylová sezóna. Proti srsti je mi i předokonalá dovolená s Andělem, pardon, s Čedokem, sýry z čisté přírody a přípravek na čistění myčky. Ale především, a za odchycení tohoto skvostu jsem náležitě pyšný a vděčný barvám Palette, které nikdy nebyly tak pečující! Boha jeho! Koho tohle napadne? Nebo dokonce usilovně vymýšlí? A kdo se tomuhle propustí? Kdo dokáže tyhle paskvily dotlačit na obrazovku? To musí být idioti, a nás mít za idioty! Obávám se, že jsou a budou toho nekonečné řetězce!

Víte, já jsem s reklamami mohl mít co do činění. Tedy, aspoň tak mi to po úspěšném kreativním testu agentura tehdy slibovala, ale o externí spolupráci, tč. studenta z Olomouce, neměla zájem. Mohlo se tak stát, že vtipné reklamní sportovní skeče s Kohákem, letecké s Trojanem, nebo ty se soupeřícími bankami, se mohly rozrůst.

Ale dosti nostalgie co by bylo kdyby, realitou je, že ke kulturní spokojenosti mi bohatě stačí dvě televizní stanice. Na sledování Simpsnovic rodinky Prima Cool a pro další zábavu seriál Teorie velkého třesku na Prima Cool. :-) Tedy, jestli se brzy nezblázním z té alzácké křepčivé ufounské potvory, která je všudepřítomná. Nabízí buď nesmysly, jako třeba střihač nosních chloupků (četl jsem o něm tady drasticky masochistický blog,) nebo předraženou elektroniku, jakože zlevněnou o dva tisíce. Reklamy mi tak přinášejí velmi mnoho. Především mi podsouvají to, co kupovat nemám.

Autor: Martin Hatala | neděle 16.4.2017 7:42 | karma článku: 35,99 | přečteno: 1885x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54

Martin Hatala

Až přijde Klárka

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55