Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když prodavačky štěkají

Samozřejmě, házet všechny prodavačky do jednoho pytle by bylo nespravedlivé, ale ty tři, s kterými jsem měl tu čest, mají svůj pytel už pěkně rozkousaný. Cože se mi tak hrozného stalo? Jdu si to takhle s bandou na bowling,

ne poprvé, jak by se mohlo zdát, ale po delší době určitě ano. A tak když na mě prodavačka-barmanka vyštěkne: „Boty!“ zírám na ni bezradně jak půlhodinové telátko na kbelík s vodou. Zřejmě si myslela, že nedoslýchám, protože ty své boty zopakovala s tučným vykřičníkem. A dobře udělala, to mě nakoplo do vyššího levelu. Proč boty, co boty, kde boty, čí boty? blesklo mi mozkem, zamračil jsem se a přemýšlel dál. Nic moc, ale naštěstí přišla pomoc v podobě další indicie: „Číslo!“ Tak jsem zbystřil a řekl si aha, tak tady bude nejspíš problém, věta složená alespoň ze dvou slov bude nad slečniny síly, s ní si moc nepokecáš.

Po pravdě odpovím, že jestli myslí číslo mých bot, tak 28. Slečna kroutí hlavou a oplácí mi svraštěné obočí. Záhy si její bezradnost ozřejmím. Takové by nic neřekl kopírák, piják ani psací stroj, natož uznávané evropské míry až 20. století. V regále totiž spatřím čísla bowlingových bot od 36 do 48. Bystře ze sebe vyhrknu 42 a slečna si spokojeně oddechne. Když přicházejí na scénu mí kolegové, nestačím se divit, nic nechápu. Nikdo z nich nemá s barmančinými štěky sebemenší problém, a jsou vyřízení do tří minut. Tak jako já.

Druhou paní prodavačku znám víc, protože u ní občas kupuju benzín. Ve svém repertoáru nemá žádný pozdrav ani poděkování, natož pousmání nebo aspoň pohled z očí do očí. Při placení se vždycky vzmůže akorát na její obligátní: „Doklad!“ Ano, odhadujete správně, poprvé to pro mě byl docela oříšek a napadlo mě, jestli se při platbě nad tisícovku nejedná o nějakou novinku. Nesměle jí nabízím občanku a povídám, jestli chce řidičák taky. To bylo poprvé a naposledy, kdy na mě ona osoba aspoň prapodivně vzhlédla. A já si jenom pro sebe můžu myslet, jak by na světě bylo krásně a chápavě, kdyby udělala aspoň jedinou maličkost - vykřičník zaměnila za otazník!?

I když tento blog není pohádka, ale tvrdá realita, vyšlo to tak, že do třetice tu máme další, tedy poslední na jedno slovo seřízenou prodavačku, která si mě bude pamatovat snad nejvíc. S nákupním vozíkem si to šinu k pokladnímu pásu, jenže sotva na něj vyložím své tři položky, uslyším: „Semka!“ Nic toho nedbám, protože u mé pokladny svítí číslo zeleně, třebaže o mě paní prodavačka nejeví zájem. Jenomže když povel semka uslyším důrazněji, kouknu kolem sebe a spatřím i gestikulující prodavačku od pokladny vedlejší. A zase mladou! Su rozený Moravák, takže méně obvyklému slůvku rozumím, ale přece jenom, nechtělo by to spolupráci se zákazníkem zkvalitnit? Nemyslím tím hyperslušnost ve stylu „Dobrý den pane, byl byste tak laskav a nezlobil se, mohl byste prosím přejít k mé pokladně? Děkuji velmi za pochopení, paní kolegyně totiž právě končí a zapomněla světlo vypnout, takže se vám za nedorozumění nastokrát omlouvám,“ a k tomu by samozřejmě připojila odzbrojující úsměv. Takže až takhle to být nemusí!

A jak bych to viděl já? Hlavně nesmí chybět konkrétní oslovení, a pak už záleží na tvořivosti každého. V našem případě se nemusíme od originálu ani trochu vzdalovat, protože když se k němu připojí procítěně veselá intonace a zářivý úsměv, vznikne radostné a veselé zvolání až vítání: „Pane! Semka!“ Domyslíte-li si k tomu ženské gestikulační vábení, jasnému porozumění a okamžitému příklusu by neodolal ani ten největší morous a záprca. Ano, tak málo by bezproblémové chápání dvou cizích osob umocnilo.

Vím, někdo by mohl namítnout, že mám na paní prodavačky velké nároky. Hodně práce, málo peněz, všelijací zákazníci, jejichž ksichty a nátury musí snášet od rána do večera. A k tomu doma svých starostí dost… No nic, mohl bych to rozvést dál, ale to bych se pak odvracel od záměru a nelichotivého závěru. Jakého? Smíření s realitou. Škoda.

Autor: Martin Hatala | sobota 7.1.2017 8:26 | karma článku: 41,36 | přečteno: 6950x
  • Další články autora

Martin Hatala

Odkaz lesního muže

Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc

23.2.2024 v 11:52 | Karma: 16,54 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Je potřeba nakrmit koně

Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?

3.2.2024 v 14:05 | Karma: 12,54 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Až přijde Klárka

Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.

27.1.2024 v 14:09 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Hatala

Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu

To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to

8.1.2024 v 15:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Martin Hatala

Myšičko myš, pojď ke mně blíž!

„Jste první,“ hlásil nám hostitel hned po pozdravu na uvítanou. A mně jako soutěživému snaživci začalo vrtat hlavou, co tím, že jsme první, myslel. V čem jsme první? Ať už to bylo v čemkoli, tak si zasloužíme cenu nebo aspoň

6.11.2023 v 13:51 | Karma: 17,75 | Přečteno: 541x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 625
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 1553x
Myslete si o mně co chcete, stejně mě pravdivě nepoznáte. Ani z mých knížek - Martin Hattala: http://www.palmknihy.cz/web/   hatala.m@seznam.cz

Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.

Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.

 

neviditelny text

Seznam rubrik

Oblíbené blogy